fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Niemiecki biznes nie taki łatwy

materiały
Obuwnicze CCC i odzieżowe LPP wciąż czekają na zyski na największym rynku w Europie.

W 2015 r. CCC w Niemczech i Austrii miało około 45 mln zł straty operacyjnej, z czego większość stanowiła strata na rynku niemieckim – ocenia Piotr Bogusz, analityk DM mBanku. W tym roku straty mogą być podobne.

Pięć lat do zarobku?

Największa firma obuwnicza w Europie Środkowej zadebiutowała na rynkach zachodnich w drugiej połowie 2013 r., ale na razie wyniki nie są zachwycające – koszty w przeliczeniu na 1 mkw. są prawie dwukrotnie większe niż w Polsce (głównie z powodu wyższych kosztów pracy), a sprzedaż na mkw. jest niższa niż w naszym kraju.

Na koniec 2015 r. CCC miało w Niemczech i Austrii w sumie 78 sklepów o łącznej powierzchni 49,6 tys. mkw. Do końca 2017 r. chce rozbudować sieć do 166 salonów o powierzchni 103,5 tys. mkw.

– Tak duża ekspansja CCC będzie negatywnie wpływać na wyniki, bo nowo otwierane sklepy potrzebują czasu, aby osiągać optymalną sprzedaż, natomiast koszty ponoszone są już w pełnym zakresie od początku – wyjaśnia Sylwia...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA