InPost rozbudowuje sieć swoich paczkomatów. Nowe lokalizacje urządzeń pozwalających na odbieranie paczek pojawią się przy sklepach sieci Lidl, powiększając sieć punktów odbioru prywatnego operatora pocztowego. InPost uważa, że to ważny etap rozwoju.
- Współpraca z Lidl Polska to ważny etap rozbudowy sieci Paczkomatów w oparciu o partnerstwa z operatorami handlowymi. Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – mówił Rafał Brzoska, prezes InPost, cytowany przez serwis dlahandlu.pl.
InPost chce mieć do końca roku paczkomaty w 4500 lokalizacjach – obecnie ma już 4000. Równolegle rozwija też nowe formaty, takie jak Lodówkomaty (pozwalające na odbieranie zakupów spożywczych). Efekty rozbudowy sieci paczkomatów widać w ilościach paczek, w tym roku między styczniem a wrześniem InPost dostarczył 53 mln przesyłek, o 48,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017. Przez paczkomaty przeszło o 49 proc. przesyłek więcej.
Paczkomaty to także dobry krok dla Lidla, który w ostatnim czasie ostrożnie inwestuje w e-commerce poprzez serwisy Lidl Podróże i Winnica Lidla oraz okazja by przyciągnąć dodatkowy ruch do sklepów.
Lidl Polska jest firmą, która cały czas się rozwija. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dwa innowacyjne projekty: platformę do rezerwacji win www.winnicalidla.pl oraz www.lidlpodroze.pl, czyli serwis internetowy, za pomocą którego nasi klienci mogą kupić wycieczki. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie Paczkomatów przy wybranych placówkach sieci Lidl. Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne Paczkomaty przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług – powiedziała „Rzeczpospolitej” Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.