Reklama
Rozwiń
Reklama

GPW: Zmiana sił na parkiecie

W środę na GPW inwestorzy ruszyli do zakupów przecenionych spółek kosztem m.in. producentów gier.

Publikacja: 27.05.2020 18:30

GPW: Zmiana sił na parkiecie

Foto: Bloomberg

Do środowej sesji inwestorzy podeszli z optymizmem, mając w tyle głowy blisko 4–proc. zwyżkę WIG20 poprzedniego dnia. Handel rozpoczął się dość spokojnie, choć już w pierwszych minutach JSW, jedna z dużych spółek, zwyżkowała o ponad 5 proc. Dość szybko dołączyły do niej kolejne. W pewnym momencie JSW i mBank rosły dwucyfrowo.

W południe WIG20 przekroczył barierę 1760 pkt. Z czasem okazało się, że jest to szczyt możliwości kupujących. Miejsce zwrotu było jednak nieprzypadkowe. WIG20 dotarł do poziomu widzianego ostatni raz w pierwszych dniach marca, gdy gwałtowna wyprzedaż akcji na rynkach dopiero nabierała tempa. W kolejnych godzinach środowego handlu WIG20 osuwał się pod własnym ciężarem i ostatecznie zakończył dzień zniżką o 0,12 proc., czyli na poziomie 1707 pkt. Taki wynik, szczególnie po bardzo dobrej sesji we wtorek, może budzić uzasadniony niesmak wśród krajowych inwestorów. Wszak przez dużą część dnia WIG20 był w ścisłej czołówce europejskich indeksów, a w ślad za akcjami zyskiwał znów złoty.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Giełda
Nancy Pelosi ma status legendarnej inwestorki
Giełda
Ciężki początek sesji na GPW. WIG20 ląduje na wsparciu
Giełda
Strach przed bańką AI wraca. SoftBank traci 11 procent
Giełda
Udany start notowań na GPW. Pomogła Nvidia
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Giełda
Słaby początek dnia na GPW. Panika w energetyce
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama