Reklama

Rynek budowlany rośnie, a za nim także koszty

Duża aktywność inwestycyjna na rynku budowlanym z jednej strony cieszy, ale z drugiej można ją określić klęską urodzaju. Rosną koszty, a to nie pozostanie bez wpływu na rentowność kontraktów.

Publikacja: 23.06.2021 21:00

Rynek budowlany rośnie, a za nim także koszty

Foto: Adobe Stock

W maju produkcja budowlano-montażowa wzrosła o 4,7 proc. Co prawda, budownictwo ogólnie notowało 5,7-proc. spadek, ale infrastruktura zyskała 4,7 proc., a rynek robót specjalistycznych – 19 proc. W skali pięciu miesięcy produkcja budowlano-montażowa była niższa rok do roku o 6,7 proc. Kubaturówka zanotowała wynik słabszy o 13,7 proc., infrastruktura o 5,1 proc., a budownictwo specjalistyczne – 0,1 proc. wzrostu.

– Produkcja budowlano-montażowa w ujęciu rocznym po raz pierwszy od początku 2021 r. wyszła na plus. Wprawdzie dodatni wynik był spodziewany, niemniej skalę odbicia należy ocenić bardzo pozytywnie – komentuje Marcin Uryga, starszy analityk rynku budowlanego w firmie PMR. – Ogromnym problemem dla rynku budowlanego stały się w ostatnich miesiącach gwałtownie rosnące ceny materiałów, m.in. stali, betonu, materiałów dociepleniowych. Skala i dynamika zmian poważnie utrudniają firmom budowlanym racjonalne składanie ofert i start w przetargach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budownictwo
Coś drgnęło? Solidne dane GUS o produkcji budowlano-montażowej we wrześniu
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budownictwo
Polacy chcą usług remontowych. Brakuje fachowców
Budownictwo
Spadek liczby mieszkań oddanych do użytku. Nowe dane GUS
Budownictwo
Budimex zawalczy o wzrost przychodów, kluczem trzymanie dobrej rentowności
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budownictwo
Artur Popko, prezes Budimeksu: Ciemne chmury nad rynkiem budowlanym. Branża apeluje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama