Reklama
Rozwiń
Reklama

Test przetrwania branży security

Słabsze ubiegłoroczne wyniki na wartym 7,5 mld zł rocznie rynku ochrony zwiększyły obawę przed skutkami ozusowania umów.

Aktualizacja: 06.09.2015 23:28 Publikacja: 06.09.2015 22:00

Czołówka firm ochrony w kraju

Foto: Rzeczpospolita

Wśród 2,5 tys. spółek dających dziś w różnej formie zatrudnienie blisko 300 tys. pracowników rośnie napięcie. Skokowy wzrost kosztów usług z pewnością będzie szokiem dla rynku i tak wstrząsanego przez wojny cenowe i wyniszczającą, ostrą konkurencję.

– Za rok ozusowanie umów będzie testem przetrwania dla wielu spółek – twierdzi Sławomir Wagner, prezes Polskiej Izby Ochrony. W zeszłym roku większość spółek usługowych segmentu security z trudem zwiększała przychody. – Nadal na rynku, po stronie naszych klientów, zwłaszcza ze sfery budżetowej, zobowiązanych prawem do tworzenia planów ochrony, dominuje oczekiwanie i presja na obniżanie stawek i kosztów. A przecież już od dawna są one wyjątkowo mizerne, często poniżej granic przyzwoitości – mówi Wagner.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Amica ma spadek przychodów, ale poprawia zyski
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Ukraina negocjuje z USA, wojskowe Schengen i paliwa kopalne na COP30
Biznes
Gospodarcza pogoń trwa
Biznes
Spór o przepisy antynikotynowe na szczycie WHO w Genewie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Superman #1 z pierwszego nakładu DC najdroższym komiksem w historii
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama