Organ podatkowy odmówi wnioskodawcy wydania interpretacji indywidualnej, gdy będzie miał uzasadnione przypuszczenie, że celem przedstawionego we wniosku sp...
Państw świadomie naruszających prawa własności intelektualnej nikt nie traktuje poważnie. Jeżeli Polska zacznie luźno traktować ochronę innowacji, uderzy n...
W trakcie tworzenia znaku towarowego warto gruntownie zbadać znaczenie jego treści w różnych językach. Nie warto natomiast liczyć na to, że uzyskany monopo...
TSUE: Znak towarowy należy zgłaszać z intencją używania go jako wskazanie pochodzenia towarów. W przeciwnym razie prawo ochronne na taki znak może zostać u...
Konieczne są inicjatywy popularyzujące wiedzę o tym, co zrobić ze swoim wynalazkiem. Tu dobrym przykładem jest konkurs „Młody wynalazca” organizowany przez...
W obrocie gospodarczym prawo ochronne na znak towarowy to nie tylko kwestia prestiżu marki, lecz coraz częściej – fundament przewagi konkurencyjnej, narzęd...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do samochodów Ferrari, części i akcesoriów oraz...
Zbudowanie więzi pomiędzy konsumentem a marką skutkuje wzrostem zaufania wobec uprawnionego do znaków towarowych, którymi sygnowane są towary lub usługi.