Tag:

Koszty

Szczepienie można rozliczyć w podatkowych kosztach biznesu

Przedsiębiorca działający w terenie zaliczy do kosztów wydatki na zabezpieczenie się przed skutkami ukąszenia kleszcza.

Czy spółdzielnia rozliczy w kosztach odpisy związane z inwestycją

Ustawa o CIT uprawnia do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów na różnego rodzaju fundusze utworzone przez podatnika. Obowiązek lub możliwość...

Rozwód w Polsce. Poradnik: co wolno, czego nie wolno i jak przygotować się do rozwodu

Rozwód nie zawsze musi oznaczać wieloletnią walkę w sądzie. Dużo zależy od tego, czy małżonkowie potrafią się porozumieć, czy mają dzieci, jak wygląda sytu...

Wydatki spółki jawnej są kosztem spółki z o.o. po przekształceniu

Spółka z o.o. zaliczy do kosztów wydatki, które zostaną poniesione w związku z prowadzoną przez spółkę jawną działalnością gospodarczą przed dniem przekszt...

Opłaty za telewizję pobierane przez spółdzielnię są zwolnione z VAT

Opłaty za czynności wykonywane przez spółdzielnie mieszkaniowe, dotyczące lokali mieszkalnych są zwolnione z VAT – zarówno dla członków, jak i innych osób....

Reklama
Reklama

Fiskus kwestionuje koszty, gdy podatnik zrezygnował z procesu

Spółka nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków na opłatę sądową z tytułu wniesienia pozwu, który następnie wycofała po dokładnej analizi...

Szkolenie lotnicze może być kosztem w firmie informatycznej

Przedsiębiorca, który chce poszerzyć zakres działalności gospodarczej, ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zdobycie niezbędnych up...

Jak rozliczać koszty w konsorcjum działającym w formie spółki cywilnej?

Faktura wystawiona przez wspólnika spółce cywilnej może być prawidłowa podatkowo, a nie stanowić dowodu kosztu w rozumieniu kontraktu FIDIC. Kluczowe znacz...

Wynajęte mieszkanie może być kosztem firmy

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wynajęcie mieszkania w mieście, w którym chce rozkręcić swój biznes. Fiskus nie ma...

W 2026 roku podatnicy ostatni raz rozliczą usługi niematerialne w limicie

Tylko do końca 2026 roku można rozliczyć koszty usług niematerialnych poniesionych w 2021 r. z zastosowaniem historycznego mechanizmu limitowania. Po tym c...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama