– W Polsce to kobiety głównie zajmują się domem i najlepiej wiedzą, jakie są potrzeby ich rodzin – tłumaczy Renata Ropska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. – Do tego dochodzi fakt, że większość mężczyzn po prostu nie znosi robienia zakupów.
Potwierdzają to badania. Aż 62 proc. kobiet i mężczyzn uczestniczących w ankietach serwisu [link=http://Marketingkobiet.pl" "target=_blank]Marketingkobiet.pl[/link] stwierdziło, że w ich związkach to do pań należy decyzja o tym, co i gdzie kupić.
– To nie tylko nasza specjalność, lecz tendencja ogólnoświatowa. W niektórych krajach Europy Zachodniej ten odsetek wynosi nawet 80 proc. – mówi "Rz" Ewelina Kitlińska, szefowa serwisu Marketingkobiet.pl. – Dlatego wiele firmy taką wagę przywiązują do tego, by ich reklamy docierały właśnie do kobiet.
A jak pokazują badania, są one dużo bardziej wymagającymi klientkami (tak uznało 73,5 proc. ankietowanych) niż mężczyźni.
– Może to wynikać z dążenia kobiet do posiadania produktu idealnego, takiego, który spełnia ich wszystkie wymagania – uważa psycholog Agnieszka Strzałka. – Kobiety zwracają też większą uwagę na jakość obsługi czy wystrój sklepu. Dla nich nie liczy się tylko produkt.