Reklama

Majtki nagrodzone przez szwedzki rząd

Trzech szwedzkich licealistów wygrało konkurs dla przedsiębiorczej młodzieży. Założyli firmę sprzedającą... majtki z kieszonką na kondomy.

Publikacja: 21.08.2008 04:52

Pole do popisu dał nastolatkom program „Ung Företagsamhet”. To rządowa inicjatywa wspierająca w Szwecji rozwój przedsiębiorczości wśród młodzieży.

Chłopcy z Helsingborg założyli z pomocą państwa firmę Sooner Than Already There (STAT) specjalizującą się w sprzedaży nowatorskiej bielizny. Dla swojego projektu pozyskali wsparcie Szwedzkiego Towarzystwa Edukacji Seksualnej (RFSU).

Organizacja dostarcza za darmo po pięć prezerwatyw do każdej wyprodukowanej przez firmę pary majtek.

Jeden z uczniów-biznesmenów Nick Larsson tak reklamuje swój produkt: „Mała pomyłka może mieć wielkie konsekwencje. Ważne jest, by w razie potrzeby prezerwatywa była na podorędziu. Jeśli trzymasz ją w kurtce, staje się praktycznie bezużyteczna” – czytamy na portalu Dn.se.

Gdzie tkwi tajemnica sukcesu szwedzkich nastolatków?

Reklama
Reklama

– Innowacyjność ich projektu nie polega na inwencji stylistycznej. Jego siłą jest postawienie na funkcjonalność – uważa Sławomir Blaszewski, stylista z TVN Style. – To rodzaj artystycznego krzyku połączonego z mocnym przekazem: lepiej nosić to bliżej miejsca używania – ocenia w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Pomysł licealistów już zrobił furorę. Zachęceni tym młodzieńcy postanowili zrezygnować ze zdawania na studia i skupić się na biznesie.

Sprzedają na razie jedynie męską wersję swojego rewolucyjnego produktu. Zamierzają jednak opracować także majtki z kieszonką na prezerwatywy dla kobiet.

Czy tego rodzaju pomysł miałby szansę powodzenia w Polsce? Wątpi w to dr Joanna Heidtman, psycholog biznesu z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

– Sukces tego przedsięwzięcia wynika ze specyfiki kulturowej Szwecji. Liberalizm obyczajowy i otwartość na tematy związane z seksem są tam silnie zakorzenione – mówi. – W Polsce wykorzystanie takich motywów jest znacznie trudniejsze. Dzieje się tak dlatego, że zarówno sama przedsiębiorczość, jak i motywy erotyczne mają u nas wciąż kontrowersyjny status.

Pole do popisu dał nastolatkom program „Ung Företagsamhet”. To rządowa inicjatywa wspierająca w Szwecji rozwój przedsiębiorczości wśród młodzieży.

Chłopcy z Helsingborg założyli z pomocą państwa firmę Sooner Than Already There (STAT) specjalizującą się w sprzedaży nowatorskiej bielizny. Dla swojego projektu pozyskali wsparcie Szwedzkiego Towarzystwa Edukacji Seksualnej (RFSU).

Reklama
Społeczeństwo
„Nieukarane zło się rozrasta”. Ukraińska noblistka, Ołeksandra Matwijczuk, o podejściu Zachodu do wojen
Społeczeństwo
Greta Thunberg twierdzi, że była torturowana w izraelskim więzieniu
Społeczeństwo
Trwa akcja ratunkowa pod Mount Everest. Utknęły tam setki turystów
Społeczeństwo
Pomnik Jana Pawła II w Rzymie zdewastowany. „Atak na symbol pokoju i pojednania”
Społeczeństwo
Książę William zapowiada zmiany w monarchii. „Czasem trzeba spojrzeć na tradycję i zadać pytanie, czy to wciąż ma sens”
Reklama
Reklama