Majtki nagrodzone przez szwedzki rząd

Trzech szwedzkich licealistów wygrało konkurs dla przedsiębiorczej młodzieży. Założyli firmę sprzedającą... majtki z kieszonką na kondomy.

Publikacja: 21.08.2008 04:52

Pole do popisu dał nastolatkom program „Ung Företagsamhet”. To rządowa inicjatywa wspierająca w Szwecji rozwój przedsiębiorczości wśród młodzieży.

Chłopcy z Helsingborg założyli z pomocą państwa firmę Sooner Than Already There (STAT) specjalizującą się w sprzedaży nowatorskiej bielizny. Dla swojego projektu pozyskali wsparcie Szwedzkiego Towarzystwa Edukacji Seksualnej (RFSU).

Organizacja dostarcza za darmo po pięć prezerwatyw do każdej wyprodukowanej przez firmę pary majtek.

Jeden z uczniów-biznesmenów Nick Larsson tak reklamuje swój produkt: „Mała pomyłka może mieć wielkie konsekwencje. Ważne jest, by w razie potrzeby prezerwatywa była na podorędziu. Jeśli trzymasz ją w kurtce, staje się praktycznie bezużyteczna” – czytamy na portalu Dn.se.

Gdzie tkwi tajemnica sukcesu szwedzkich nastolatków?

– Innowacyjność ich projektu nie polega na inwencji stylistycznej. Jego siłą jest postawienie na funkcjonalność – uważa Sławomir Blaszewski, stylista z TVN Style. – To rodzaj artystycznego krzyku połączonego z mocnym przekazem: lepiej nosić to bliżej miejsca używania – ocenia w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Pomysł licealistów już zrobił furorę. Zachęceni tym młodzieńcy postanowili zrezygnować ze zdawania na studia i skupić się na biznesie.

Sprzedają na razie jedynie męską wersję swojego rewolucyjnego produktu. Zamierzają jednak opracować także majtki z kieszonką na prezerwatywy dla kobiet.

Czy tego rodzaju pomysł miałby szansę powodzenia w Polsce? Wątpi w to dr Joanna Heidtman, psycholog biznesu z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

– Sukces tego przedsięwzięcia wynika ze specyfiki kulturowej Szwecji. Liberalizm obyczajowy i otwartość na tematy związane z seksem są tam silnie zakorzenione – mówi. – W Polsce wykorzystanie takich motywów jest znacznie trudniejsze. Dzieje się tak dlatego, że zarówno sama przedsiębiorczość, jak i motywy erotyczne mają u nas wciąż kontrowersyjny status.

Pole do popisu dał nastolatkom program „Ung Företagsamhet”. To rządowa inicjatywa wspierająca w Szwecji rozwój przedsiębiorczości wśród młodzieży.

Chłopcy z Helsingborg założyli z pomocą państwa firmę Sooner Than Already There (STAT) specjalizującą się w sprzedaży nowatorskiej bielizny. Dla swojego projektu pozyskali wsparcie Szwedzkiego Towarzystwa Edukacji Seksualnej (RFSU).

Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nowa Zelandia będzie uznawać tylko płeć biologiczną? Jest projekt ustawy
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne