Reklama

#RZECZoPRAWIE - prof. Ryszard Piotrowski: szybki termin wyborów korzystny dla małych partii

Prezydent zarządził termin wyborów parlamentarnych na 13 października. Jak argumentował, zależy mu na krótkiej kampanii wyborczej, by ograniczyć szansę rozwoju konfliktów politycznych. Czy to decyzja dobra dla Polski?

Publikacja: 09.08.2019 17:33

Prof. Ryszard Piotrowski

Prof. Ryszard Piotrowski

Foto: tv.rp.pl

dgk

W piątkowym programie #RZECZoPRAWIE Marek Domagalski zadał takie pytanie prof. Ryszardowi Piotrowskiemu z Uniwersytetu Warszawskiego.

- Chyba tak, bo wszystko jest zgodne z prawem: postanowienie prezydenta zostało wydane w odpowiednim czasie i terminy w nim określone też odpowiadają wymaganiom stawianym przez prawo. PKW nie zgłosiła uwag. Natomiast jeśli chodzi o ocenę polityczną, to zależy ona od przyjętych kryteriów. Krótka kampania wyborcza jest korzystna dla mniejszych ugrupowań ponieważ nie będą musiały wydatkować na nią ogromnych kwot. Celem kampanii jest przedstawienie koncepcji programowych, odpowiedź na pytanie, jaki mamy pomysł na Polskę i odpowiedź na pytanie, w jakim stanie się znajdujemy. Ale dyskusje na ten temat trwają przecież od wielu miesięcy, więc jeśli mówimy o dwóch miesiącach kampanii wyborczej, to jest to określenie formalne - uważa prof. Piotrowski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama