Reklama
Rozwiń

Przez woke gry komputerowe nie będą już takie jak kiedyś. Jakie zaimki mają smoki?

Fala woke w grach komputerowych obecnie opada, ale odcisnęła swoje piętno – branża stała się bardziej otwarta na różnorodne tematy i ostrożniej niuansuje drażliwe społecznie kwestie.

Publikacja: 21.03.2025 06:00

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier. Coraz częściej krytykowano sposób przedstawiania kobiet, brak różnorodności oraz ignorowanie potrzeb mniejszości

Foto: vectorfusionart/Azbestocement

Gry komputerowe – od zarania dziejów domena białych, heteroseksualnych mężczyzn. Byli oni zarówno ich twórcami, odbiorcami, jak i bohaterami. Jednak wraz z rozszerzaniem się zasięgu gier na coraz bardziej zróżnicowane grupy odbiorców ten pierwotny układ zaczął się kruszyć. W ciągu ostatniej dekady mieliśmy do czynienia z potężną falą zmian, która przetoczyła się przez całą branżę gier komputerowych, wywołując po drodze liczne skandale oraz burzliwe dyskusje, którym warto się przyjrzeć.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chaos we Francji rozleje się na Europę
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Przereklamowany internet
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Joanna Opiat-Bojarska: Od razu wiedziałam, kto jest zabójcą
Plus Minus
„28 lat później”: Memento mori nakręcone telefonem
Plus Minus
„Sama w Tokio”: Znaleźć samą siebie