Reklama

Przez woke gry komputerowe nie będą już takie jak kiedyś. Jakie zaimki mają smoki?

Fala woke w grach komputerowych obecnie opada, ale odcisnęła swoje piętno – branża stała się bardziej otwarta na różnorodne tematy i ostrożniej niuansuje drażliwe społecznie kwestie.

Publikacja: 21.03.2025 06:00

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier. Coraz częściej krytykowano sposób przedstawiania kobiet, brak różnorodności oraz ignorowanie potrzeb mniejszości

Foto: vectorfusionart/Azbestocement

Gry komputerowe – od zarania dziejów domena białych, heteroseksualnych mężczyzn. Byli oni zarówno ich twórcami, odbiorcami, jak i bohaterami. Jednak wraz z rozszerzaniem się zasięgu gier na coraz bardziej zróżnicowane grupy odbiorców ten pierwotny układ zaczął się kruszyć. W ciągu ostatniej dekady mieliśmy do czynienia z potężną falą zmian, która przetoczyła się przez całą branżę gier komputerowych, wywołując po drodze liczne skandale oraz burzliwe dyskusje, którym warto się przyjrzeć.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
Jan Maciejewski: Zaczarowana amnestia
Plus Minus
Agnieszka Markiewicz: Dobitny dowód na niebezpieczeństwo antysemityzmu
Plus Minus
Świat nie pęka w szwach. Nadchodzi era depopulacji
Plus Minus
Pierwszy test jedności narodu
Plus Minus
Wirtualni nielegałowie ruszają na Zachód
Reklama
Reklama