„Anthology of Fear”: Wyobraźnia kluczem do horroru

Wnioski z „Anthology of Fear” są takie: manekinów trzeba się bać, a przed naukowcami wiać!

Publikacja: 24.03.2023 17:00

„Anthology of Fear”: Wyobraźnia kluczem do horroru

Foto: mat.pras.

Polska gra komputerowa „Anthology of Fear” to horror psychologiczny. Akcja toczy się na przełomie lat 70. i 80., kiedy to brat bohatera znika w podejrzanych okolicznościach. Gracz stara się wyjaśnić tę zagadkę i w efekcie zmuszony jest walczyć o przetrwanie w dziwnej i niejasnej rzeczywistości. Historia eksploruje bowiem, jak twierdzą sami twórcy, „temat kontrowersyjnych badań i metodyk neurologicznych finansowanych przez big tech”.

Eksploruje również gracz, tyle że teren. Zabawa polega na przemieszczaniu się po kolejnych opustoszałych lokacjach, badaniu rozmaitych obiektów, wreszcie analizowaniu wskazówek. Od czasu do czasu pojawiają się też zagadki, jednak nie są one nazbyt skomplikowane. Twórcom nie zależało bowiem na szybkiej akcji i potworach wyskakujących zza kadru przy akompaniamencie głośnej muzyki. Skupili się na wykreowaniu atmosfery zagrożenia, niepokojących dźwiękach w tle, dziwacznych obiektach, poruszających informacjach. Chcieli pozwolić pracować wyobraźni grającego.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”