Reklama

„Monopoly”: Najpierw zwiedzaj, potem kupuj

Słynne „Monopoly” wciąż się zmienia. Nowa odsłona pozwala odwiedzić popularne atrakcje turystyczne.

Publikacja: 23.12.2022 17:00

„Monopoly”: Najpierw zwiedzaj, potem kupuj

Foto: materiały prasowe

Pierwsza wersja „Monopoly”, zatytułowana „The Landlord's Game”, została opatentowana w 1904 r. i wcale nie służyła do zabawy. Miała udowodnić teorię opracowaną przez XIX-wiecznego ekonomistę Henry’ego George’a, według którego w celu usunięcia nierówności społecznych ziemia powinna należeć do państwa, a dochód z opłat czynszowych zasilać budżet. Pogląd ten nie przyjął się, ale gra wręcz przeciwnie. 30 lat później doczekała się drobnych zmian i zyskała też swą obecną nazwę. Do dziś jest bestsellerem.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Posłuchaj Plus Minus”: Czy inteligencja jest tylko za Platformą
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Plus Minus
Odwaga pojednania. Nieznany głos abp. Kominka
Plus Minus
„Kubek na tsunami”: Żywotna żałoba przegadana ze sztuczną inteligencją
Plus Minus
„Kaku: Ancient Seal”: Zręczny bohater
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Plus Minus
„Konflikt”: Wojna na poważnie
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama