Reklama

Ekspansja warta wsparcia

Firmy rodzinne to marki same w sobie. O ile wyróżniają się one jednak pozytywnie na rynku krajowym, o tyle trudno oprzeć ekspansję za granicą na nazwisku założyciela czy sygnowaniu produktów napisem „Made in Poland".

Publikacja: 25.03.2018 21:00

Uczestnicy debaty zgodnie uznali, że o działalności i sukcesach firm rodzinnych najpierw trzeba zacz

Uczestnicy debaty zgodnie uznali, że o działalności i sukcesach firm rodzinnych najpierw trzeba zacząć mówić głośno w kraju, a następnie promować je również poza Polską. Ich ekspansja zagraniczna to przecież wartość dodana dla całej gospodarki.

Foto: Rzeczpospolita, Wojciech Jączyński

O tym, jak budować markę firmy rodzinnej, także w kontekście podboju rynków zagranicznych, dyskutowali uczestnicy debaty pt. „Firma rodzinna to marka" podczas V Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych.

– Warto, aby nasi partnerzy biznesowi, ale i ogólnie całe społeczeństwo, zdawali sobie sprawę, co oznacza działalność firm rodzinnych. To nie są wyłącznie małe firmy, jak np. warsztaty samochodowe czy piekarnie, ale często także bardzo duże, o zasięgu międzynarodowym. To firmy, dla których ważne jest patrzenie na rozwój w dłuższej perspektywie, inwestujące zarówno w kraju, jak i za granicą, niejednokrotnie tworzące tysiące miejsc pracy – mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes spółki LPP.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Reklama
Reklama