Cena nie mówi wszystkiego

Polacy, jak każde społeczeństwo na dorobku, przy zakupach wciąż zwracają uwagę głównie na ceny.

Publikacja: 06.08.2018 21:00

Cena nie mówi wszystkiego

Foto: Adobe Stock

Inne cechy produktu mają mniejsze znaczenie. Właśnie z tego powodu tak ogromny sukces odniosły u nas sklepy internetowe – były w stanie zaproponować to samo taniej niż tradycyjne sklepy. Mogły tak robić, ponieważ nie muszą płacić za wynajem kosztownych salonów, są też w stanie sprzedawać więcej, mając mniejsze zespoły pracowników.

Teraz już nie jest tak różowo, ponieważ coraz częściej kwestią kluczową przy podejmowaniu decyzji – wybrać internet czy może sklep stacjonarny – jest koszt dostawy. To on może być języczkiem u wagi, gdy cena produktu w nich różni się tylko nieznacznie.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy