Klienci nie chcą czekać na zakupy

Zakupy w Azji rozpalają wyobraźnię konsumentów, ale większość traktuje je jako ciekawostkę. Dzisiaj w e-commerce gra toczy się o szybką dostawę, a klientów zdobywa się jak najszybszymi dostawami, najlepiej tego samego dnia.

Aktualizacja: 22.08.2018 21:16 Publikacja: 22.08.2018 21:00

Klienci nie chcą czekać na zakupy

Foto: 123RF

Ogromny sukces Amazona na amerykańskim rynku to oczywiście ogromna oferta i konkurencyjne ceny, a także abonament Prime dający prawo do szybkich dostaw zamówionych produktów. Gigant zachęca do jego opłacania, dając dostęp do biblioteki filmów i wielu innych usług, ale szybka dostawa jest najważniejsza. Dlatego wielkie platformy szukają opcji, jak można jeszcze szybciej przywieźć towar do konsumenta.

Do Polski to zjawisko dopiero dociera, ale już w badaniach widać, że koszt i czas dostawy to obecnie jedne z głównych kryteriów wyboru sprzedawcy internetowego. Ważniejsze nawet od ceny, a to właśnie ona przyciąga do serwisów chińskich. Te same rzeczy są już zwykle do kupienia w Polsce, ale znacznie drożej. Pewna grupa klientów poluje tam na produkty w Europie nieosiągalne.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację