Reklama
Rozwiń
Reklama

Czas defensywy

Liderem sprzedaży smartfonów na świecie po trzech kwartałach br. pozostaje koreańska firma Samsung Electronics. Jej udział w rynku systematycznie jednak spada.

Publikacja: 06.11.2018 21:00

Czas defensywy

Foto: Flickr

W trzecim kwartale br. producenci telefonów sprzedali łącznie około 360 mln inteligentnych telefonów. Z tej puli 20 proc. stanowiły aparaty pod marką Samsung – szacuje firma analityczna IDC. Podobne są estymacje Strategy Analytics. Dane te oznaczają, że przez rok, od 30 września 2017 r., Samsung stracił 2 pkt proc. rynku na rzecz coraz bardziej rozpychających się na nim chińskich producentów. Najmocniej – o 4,2 pkt proc., do 14,6 proc. – wzrósł w tym czasie kawałek tortu koncernu Huawei. 2,2 pkt proc. zyskało także chińskie Xiaomi, zajmujące w rankingu miejsce czwarte. Według IDC Samsung oddaje im stopniowo największy na świecie rynek – Chiny – i na razie nie ma pomysłu, jak temu zapobiec. Trzecie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się telefonów na świecie należało w minionym kwartale do iPhone'a, produkcji amerykańskiego koncernu Apple. Za sprawą ograniczeń nakładanych na chińskie firmy w Ameryce Północnej firmie kierowanej przez Tima Cooka udało się odzyskać nieco rynku i jej udział wzrósł do 13,2 proc. z 12,4 proc. rok wcześniej. Aby uzyskać taki wynik, wystarczyło zwiększyć sprzedaż iPhone'ów o 0,5 proc. Na tej samej zasadzie, broniąc się, pozycję poprawiło Oppo. Choć sprzedało nieznacznie (o 2,1 proc.) mniej telefonów niż rok temu (29,9 mln sztuk), to zapewniło sobie 8,4-proc. kawałek smartfonowego tortu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama