Reklama

Walka, która przysłania realny problem

Jesień na rynku przewozów autobusowych będzie gorąca. Za bary biorą się dwaj rywale, Flixbus i nowy w branży, ale suto zaopatrzony w skrzynię pieniędzy BlaBlaBus. Jednak z punktu widzenia mieszkańców ćwierci naszego kraju to walka kompletnie bez znaczenia.

Publikacja: 21.07.2019 21:00

Walka, która przysłania realny problem

Foto: Adobe Stock

Z jednej strony fakt, że potencjał naszego rynku przewozów pasażerskich dostrzegają kolejni duzi gracze, powinien cieszyć. Kraj się rozwija, ludzie chcą podróżować, rośnie ich średnia siła nabywcza, więc zaczynają jeździć, latać, zwiedzać. Konkurencja sprawia, że bilety są tańsze, co podnosi ich dostępność. Z drugiej, ta ekspansja komercyjnych firm, które – z oczywistych powodów – działają po to, by zarabiać, jeszcze bardziej niż dotąd obnaża dramat komunikacji lokalnej, gdzie rzadko kiedy jest mowa o zyskach, a podstawową kwestią jest niedopuszczenie do wykluczenia komunikacyjnego. To zadanie cywilizacyjne, a nie biznesowe. I na tym polu ponieśliśmy jako państwo sromotną klęskę.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Reklama
Reklama