Komu potrzebny jest CPK

Poważna inwestycja nie może opierać się tylko na decyzji partii sprawującej władzę, na dodatek w oparciu o przesłanki czysto polityczne, nie zaś ekonomiczne.

Publikacja: 09.07.2020 21:00

Komu potrzebny jest CPK

Foto: materiały prasowe

Trwa publiczna dyskusja na temat zasadności podjętych gigantycznych inwestycji infrastrukturalnych. Chodzi o budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz przekop Mierzei Wiślanej. W oficjalnym stanowisku rządu stwierdza się, że CPK będzie „kołem zamachowym" dla polskiej gospodarki.

Założenia oficjalnej prezentacji: „CPK to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu ma być wybudowany Port Lotniczy „Solidarność", który w pierwszym etapie ma obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo 100 mln. Inwestycja ma umożliwić stworzenie 150 tys. nowych miejsc pracy. CPK ma być w 100 proc. własnością Skarbu Państwa". Port ma być oddany do użytku w 2027 r.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację