Anita Błaszczak: Znak jakości polskich marek

Problemy polskich eksporterów z rejestracją ich znaków towarowych w Chinach to zadanie dla naszej dyplomacji oraz dowód siły marek Made in Poland – bo słabe nie budziłyby zainteresowania oszustów.

Aktualizacja: 06.07.2020 21:25 Publikacja: 06.07.2020 21:00

Anita Błaszczak: Znak jakości polskich marek

Foto: Adobe Stock

Dołączamy do najlepszych – tak można skomentować nasze informacje o kradzieżach znaków towarowych polskich firm w Chinach. Ofiarą tego procederu padło już w Państwie Środka wiele znanych globalnych marek, na czele z Apple'em, który w 2016 r. stracił prawo do wyłączności na używanie marki iPhone na chińskim rynku na rzecz lokalnego producenta galanterii skórzanej. Wcześniej musiał zapłacić 60 mln dolarów innej firmie za prawo do używania w Chinach marki iPad, nie wspominając o tym, że przez lata walczył z dziesiątkami fałszywych Apple stores.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu