Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.07.2020 21:51 Publikacja: 08.07.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
W „ostatecznej cenie" 1 kg czegoś tam jest cena skupu 1,4 kg tegoż. Około 30 proc. skupionych owoców i warzyw po prostu się psuje. Jeżeli 1 kg kosztuje w skupie 1 zł, to w sklepie kosztować musi 1 zł i 40 gr. A przecież są koszty i marże pośrednie.
Rolnik wiezie swoje produkty do magazynu w skupie. Żeby mieć magazyn, trzeba mieć działkę. Ale, uwaga, działka musi być przemysłowa. Żeby była przemysłowa, trzeba ją odrolnić. Ile kosztuje odrolnienie, wiemy z afery gruntowej, za sprowokowanie której został uniewinniony minister Kamiński. Magazyn buduje się na kredyt. Pieniądz kosztuje – aczkolwiek już nie tylko frankowicze, ale nawet złotówkowicze pozywają banki za liczenie im odsetek. Im się współczuje, bo kupili mieszkania. Jak ktoś wybudował magazyn – to mu się nie współczuje. W magazynie trzeba mieć chłodnię lub mroźnię. Żeby chłodzić i mrozić, potrzebny jest prąd. Prąd kosztuje. Dzięki przemyślanej polityce klimatycznej polskich rządów kosztuje coraz więcej.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Jeśli rządy dalej będą unikać trudnych decyzji budżetowych, świat może stanąć przed nową wersją argentyńskiego s...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Jak sankcje USA doprowadziły do przejęcia holenderskiej Nexperii. Ryzyko utraty zdolności produkcyjnych kluczowe...
W celu zapewnienia zgodności z Dyrektywą o Przejrzystości orzekanie o zastosowaniu sankcji w postaci zakazu wyko...
Państwo polskie wykłada grube miliardy na inwestycje w zbrojeniówkę. Można to robić bardziej efektywnie, ale… le...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Mają wspierać gospodarki w najważniejszych momentach: wtedy, gdy rynek prywatny nie chce lub nie potrafi.
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas