Amazon, czyli z dużej chmury mały deszcz

Po wielu miesiącach spekulacji na temat potencjalnej daty startu amerykańskiego sklepu w Polsce i wielkiej publicznej debacie na temat warunków, w jakich pracuje tu jego kadra, sam start platformy rozczarował.

Aktualizacja: 04.12.2016 20:38 Publikacja: 04.12.2016 20:32

Amazon, czyli z dużej chmury mały deszcz

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Okazuje się, że w porównaniu z kliknięciami w Allegro na polskiego Amazona wchodzi garstka ludzi. Wiadomo: adresy ulubionych domen wpisujemy w przeglądarki „z pamięci", a w komórkach mamy już swoje ulubione e-handlowe aplikacje i to zjawisko trudno przeskoczyć nawet takiemu doświadczonemu wyjadaczowi e-handlowego rynku, jakim jest Amazon. Zwłaszcza że w dzisiejszym świecie większość oferowanych przez ten sklep produktów internauta może znaleźć u lokalnej konkurencji.

Dlatego wcale się nie zdziwię, jeśli na polskim rynku Amazon pozostanie małym graczem albo po czasie usilnych prób przebicia się do tutejszych klientów wręcz się z niego wycofa, tak jak zrobił to już niegdyś eBay.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację