Reklama

Amazon, czyli z dużej chmury mały deszcz

Po wielu miesiącach spekulacji na temat potencjalnej daty startu amerykańskiego sklepu w Polsce i wielkiej publicznej debacie na temat warunków, w jakich pracuje tu jego kadra, sam start platformy rozczarował.

Aktualizacja: 04.12.2016 20:38 Publikacja: 04.12.2016 20:32

Amazon, czyli z dużej chmury mały deszcz

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Okazuje się, że w porównaniu z kliknięciami w Allegro na polskiego Amazona wchodzi garstka ludzi. Wiadomo: adresy ulubionych domen wpisujemy w przeglądarki „z pamięci", a w komórkach mamy już swoje ulubione e-handlowe aplikacje i to zjawisko trudno przeskoczyć nawet takiemu doświadczonemu wyjadaczowi e-handlowego rynku, jakim jest Amazon. Zwłaszcza że w dzisiejszym świecie większość oferowanych przez ten sklep produktów internauta może znaleźć u lokalnej konkurencji.

Dlatego wcale się nie zdziwię, jeśli na polskim rynku Amazon pozostanie małym graczem albo po czasie usilnych prób przebicia się do tutejszych klientów wręcz się z niego wycofa, tak jak zrobił to już niegdyś eBay.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj ludzi dawniej szczęśliwych
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławomir Mikrut: Jak AI może przyspieszyć inwestycje w infrastrukturę
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Istnienie „a” nadaje sens alfabetowi
Reklama
Reklama