Żabka dała nam zarobić

W Europie trudno o tak szybko rosnące biznesy, z ogromnym potencjałem. Dlatego mieliśmy wielu chętnych na zakup Żabki. Nowy właściciel też na niej zarobi – mówią Piotrowi Mazurkiewiczowi partnerzy Mid Europa Partners Zbigniew Rekusz i Paweł Padusiński.

Publikacja: 28.02.2017 20:24

Zbigniew Rekusz

Zbigniew Rekusz

Foto: materiały prasowe

Żabka to rekordowa transakcja jeśli chodzi o polski rynek handlowy, ale również wyjście funduszu private-equity z inwestycji. Skąd wynika fenomen tej sieci?

P.P.: Gdy kupowaliśmy Żabkę pięć lat temu słyszeliśmy głosy, że sieć nie ma już zbyt dużego potencjału do dalszego rozwoju. Zwiększyliśmy tempo otwarć nowych sklepów dwukrotnie, otwieraliśmy po ok 500 sklepów rocznie, dzisiaj firma ma ich już 4,5 tys. i może dalej szybko się rozwijać. Mamy analizy pokazujące, że na rynku jest miejsce na 10-12 tys. tego typu sklepów. Dodatkowo nowy właściciel może znacząco rozbudować ofertę, wprowadzić zupełnie nowe usługi. Dlatego chętnych nie brakowało.

Pozostało 92% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację