Jacek Jurczyński: Rośnie świadomość ryzyk

Kiedy na rynku pojawia się duże wahanie, to na zabezpieczanie się jest za późno – mówi Jacek Jurczyński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Rynków Finansowych, mBank.

Aktualizacja: 26.09.2017 22:10 Publikacja: 26.09.2017 21:05

Jacek Jurczyński: Rośnie świadomość ryzyk

Foto: Bloomberg

Rz: Na ile firmy mają świadomość występowania zagrożeń zewnętrznych wpływających na działalność ich podmiotów?

Jacek Jurczyński: Ta świadomość wśród przedsiębiorców jest coraz większa. Naturalnie większość uwagi poświęcają swojej podstawowej działalności, a rynkowi walutowemu poświęcają więcej atencji, kiedy kursy podlegają większym wahaniom. Większe firmy coraz częściej podchodzą do tego zagadnienia w sposób systematyczny. Ryzyko walutowe jest ryzykiem, które starają się wykluczyć ze swojej działalności tak, aby móc poświęcić się działalności podstawowej. Oznacza to np. stworzenie polityki zabezpieczeń, która precyzuje, w jaki sposób przedsiębiorstwo zarządza ryzykiem walutowym czy stopy procentowej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem