Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 22.02.2018 21:02 Publikacja: 22.02.2018 20:29
Pierwsze elektryczne furgony Volkswagen Crafter trafiły już do klientów na testy. Zgodnie z planami od końca 2018 roku wejdą do stałej oferty handlowej.
Foto: materiały prasowe
Rz: Działania niektórych europejskich organizacji pozarządowych sprawiają wrażenie, jakby auta elektryczne były tuż-tuż...
Mikołaj Woźniak: Przy każdej zmianie technologii ważne jest umiarkowanie. Wszystko, co się wiąże z elektryfikacją napędów i autonomią jazdy, jest właściwym kierunkiem, ale nawet w bogatej Norwegii pojawiają się oznaki przeinwestowania – brakuje pieniędzy na dopłaty dla użytkowników elektrycznych aut. Podobnie jest w Polsce, gdzie nie ma co prawda dopłat, ale władze Warszawy już wycofały się z wpuszczania hybryd na Trakt Królewski. Zrobiło się po prostu zbyt tłoczno i zachęty przestały realizować cele. Rząd deklarował wsparcie dla e-mobilności, ale osoby sprowadzające np. z Niemiec elektryczne pojazdy musiały zapłacić za nie akcyzę. Co prawda najniższą stawkę, ale jednak – chodzi przecież o sam fakt. Dopiero podpisana 6 lutego ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych znosi akcyzę na samochody elektryczne i hybrydy plug-in (PHEV), zwalnia je z opłat za parkowanie oraz zwiększa odpisy amortyzacyjne dla firm. To może stanowić duży impuls do decyzji zakupowych klientów.
Od początku czerwca ceny ropy naftowej wzrosły o ponad 20 proc. Jak zwykle rynek ropy reaguje na sytuację polity...
W inwestowaniu w OZE brakuje strategii, planu i koordynacji. W efekcie marnotrawimy nie tylko inwestycje, ale i...
Polskie firmy są w ścisłej czołówce światowej najrzetelniejszych, najbardziej terminowych płatników faktur za to...
Unia Europejska zabiega o przestrzeń wolnego handlu w świecie nieprzyjaznej geopolityki i egoizmów narodowych.
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Wiele rzeczy stanęło w Polsce w miejscu. I same z siebie nie chcą zdecydowanie ruszyć do przodu, czekając na lep...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas