Piotr Skwirowski: Terapia przez konsumpcję

47 proc. konsumentów, dwukrotnie więcej niż przed rokiem, deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy więcej wyda na takie towary, jak sprzęt elektroniczny, sportowy, meble czy akcesoria domowe. Zaskoczenie? Bynajmniej.

Publikacja: 11.04.2021 21:00

Piotr Skwirowski: Terapia przez konsumpcję

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Niewątpliwie wpływ na większą skłonność do takich zakupów ma pandemia. Pracujemy zdalnie, dzieci uczą się w domach. To wymaga ich dostosowania do nowych potrzeb. Stąd wzrost wydatków na zakup mebli biurowych, ale też sprzętu komputerowego. Przy okazji często decydujemy się na remonty, by poprawić sobie komfort życia, stąd większe wydatki w sklepach budowlanych i tych ze sprzętem AGD.

Ale to nie wszystko. Zamknięte kina, teatry, muzea i galerie, mniej spotkań z rodziną i przyjaciółmi, brak koncertów i innych imprez masowych sprawiają, że rozrywkę staramy się zapewnić sobie w domach. Kupujemy więc telewizory, komputery, konsole i gry. Więcej wydajemy też na stacjonarny sprzęt sportowy: rowery, bieżnie, a nawet domowe siłownie. Krótko mówiąc, szukamy rozwiązań i produktów, które pozwolą nam na elastyczne pogodzenie różnych funkcji mieszkania, od biura, kuchni, do strefy relaksu i odpoczynku. Wydaje się, że wszystko to, obok praktycznego, ma także podłoże psychologiczne i ekonomiczne. Zakupy poprawiają nasz nastrój. Odwracają uwagę od problemów związanych z pandemią i obaw o zdrowie. Liczne badania pokazywały, że mają dla nas wymiar terapeutyczny.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej