Reklama
Rozwiń
Reklama

Piotr Skwirowski: Terapia przez konsumpcję

47 proc. konsumentów, dwukrotnie więcej niż przed rokiem, deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy więcej wyda na takie towary, jak sprzęt elektroniczny, sportowy, meble czy akcesoria domowe. Zaskoczenie? Bynajmniej.

Publikacja: 11.04.2021 21:00

Piotr Skwirowski: Terapia przez konsumpcję

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Niewątpliwie wpływ na większą skłonność do takich zakupów ma pandemia. Pracujemy zdalnie, dzieci uczą się w domach. To wymaga ich dostosowania do nowych potrzeb. Stąd wzrost wydatków na zakup mebli biurowych, ale też sprzętu komputerowego. Przy okazji często decydujemy się na remonty, by poprawić sobie komfort życia, stąd większe wydatki w sklepach budowlanych i tych ze sprzętem AGD.

Ale to nie wszystko. Zamknięte kina, teatry, muzea i galerie, mniej spotkań z rodziną i przyjaciółmi, brak koncertów i innych imprez masowych sprawiają, że rozrywkę staramy się zapewnić sobie w domach. Kupujemy więc telewizory, komputery, konsole i gry. Więcej wydajemy też na stacjonarny sprzęt sportowy: rowery, bieżnie, a nawet domowe siłownie. Krótko mówiąc, szukamy rozwiązań i produktów, które pozwolą nam na elastyczne pogodzenie różnych funkcji mieszkania, od biura, kuchni, do strefy relaksu i odpoczynku. Wydaje się, że wszystko to, obok praktycznego, ma także podłoże psychologiczne i ekonomiczne. Zakupy poprawiają nasz nastrój. Odwracają uwagę od problemów związanych z pandemią i obaw o zdrowie. Liczne badania pokazywały, że mają dla nas wymiar terapeutyczny.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama