Kostkiewicz znów prezesem

Zygmunt Kostkiewicz, były prezes PZU i wiceprezes Commercial Union (teraz Aviva), pokieruje Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, czyli towarzystwa, które zajmuje się głównie asekurowaniem należności polskich firm za granicą

Publikacja: 05.01.2010 16:50

Zygmunt Kostkiewicz

Zygmunt Kostkiewicz

Foto: Fotorzepa, PK Piotr Kowalczyk

Zastąpił na tym stanowisku Piotra Soroczyńskiego.

Wczoraj podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia właściciele KUKE - 87,85 proc. akcji ma Skarb Państwa reprezentowany przez ministra finansów, a 12,15 proc. Bank Gospodarstwa Krajowego - stwierdzili wygaśnięcie kadencji starego zarządu i powołali nowy.

Kostkiewicz nie pełnił funkcji kierowniczych w ubezpieczeniach ponad rok. W styczniu 2009 odszedł z Avivy.

Oprócz Kostkiewicza do zarządu KUKE trafił Jan Czerepok, który zastąpił Marię Rutkowską. Czerepok do niedawna kierował departamentem wspierania handlu zagranicznego BGK, był też wiceprezesem ds. finansowych spółki Polski LNG.

Ze starego składu zarządu ostała się Aleksandra Hanzel, która pełni funkcję kierowniczą w tym towarzystwie od kwietnia 2008 roku. W latach 2001-08 była członkiem komisji egzaminacyjnej brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych.

Nie zmienił się skład rady nadzorczej KUKE. Funkcję wiceprzewodniczącej przestała pełnić Małgorzata Galin. Od niedawna przewodniczącym rady jest Jerzy Kurella, związany z BGK.

KUKE po trzech kwartałach 2009 r. miała 16 mln zł straty, tymczasem rok temu ponad 4 mln zł zysku. To skutek zawiązania rezerw w związku z rosnącą liczbą upadłości kontrahentów polskich firm, które są jej klientami. Korporacja jest w pełni wypłacalna.

Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku