Podkreślają, że nie odczuwają skutków kryzysu. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż firmy Symbio, którą wspólnie zarządzają, zwiększyła się dwukrotnie. Wierzą, że kolejne miesiące będą dla nich równie udane, m.in. za sprawą rosnącej popularności żywności ekologicznej w Polsce. W 2008 r. sprzedaż w kraju generowała 10 proc. przychodów Symbio. W tym roku udział ten może sięgnąć już 18 proc.
43-letni Sperelakis, obywatel USA, i 44-letni Tymiński podzielili się obowiązkami. Pierwszy oficjalnie jest prezesem Symbio i zajmuje się sprawami finansowymi oraz administracyjnymi spółki. Drugi jest wiceprezesem i koncentruje się na współpracy z dostawcami surowców i kontrahentami. Pracuje także na rzecz branży. Jest jednym z założycieli i wiceprezesem stowarzyszenia Polska Ekologia.
Zanim zaangażowali się w rozwijanie Symbio – dziś czołowego producenta żywności ekologicznej w Polsce – próbowali zrobić karierę w Stanach Zjednoczonych. Na początku lat 90. Artur Tymiński wyjechał z żoną Elżbietą do Nowego Jorku. Ukończył Wydział Handlu Międzynarodowego i Finansów w New York University. Zdobył także dyplom z marketingu i reklamy w Baruch College. Pracował m.in. jako marketing manager dla ArtGlobe Trading Company, a także specjalista ds. sprzedaży w D. F. King & Co.
Prezes Symbio zdobył dyplom MBA z zakresu ochrony środowiska na Uniwersytecie Waszyngtonu. Ukończył także studia licencjackie z zakresu technologii żywności na Uniwersytecie Illinois. Do Polski przyjechał 14 lat temu jako konsultant w ramach amerykańskiego programu MBA Enterprise Corps.
Symbio Polska powstała w 1998 r. Dwa lata wcześniej Artur Tymiński zaczął przekonywać polskich rolników, aby przestawiali się na produkcję ekologiczną. Firmę stworzył razem z funduszem inwestycyjnym Caresbac SEAF, w którym Sperelakis był wicedyrektorem.