W ich ocenie znacznie bardziej pomocna w rozwoju firmy jest jakość produktów i usług. Na tę cechę stawia prawie 40 proc. przedsiębiorców. Następna w kolejce jest cena, którą za filar budowania pozycji konkurencyjnej, uznaje co piąty biznesmen.

Wybór ten można by mniej lub bardziej kontestować gdyby nie to, że badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan pokazują opinie w poszczególnych branżach. I konia z rzędem temu kto wyjaśni dlaczego dla prawie 43 proc. szefów firm doradczych i księgowych czynnikiem, który jest najważniejszy przy budowaniu pozycji konkurencyjnej jest jakość usług, a tylko 2,5  proc. stawia na kompetentnych pracowników.

Podobnie jest w innej, ale też usługowej branży, czyli w budownictwie. Tu jakość usług i produktów jest kołem zamachowym rozwoju dla prawie połowy przedsiębiorstw, a kompetentni pracownicy – dla niespełna 4 proc.

Ciekawe jak firmy zamierzają poprawiać jakość usług, produktów bez kompetentnej załogi? A może jednak wciąż bardziej liczy się dla nich cena i ona wciąż jest tym co pozwala firmie odnajdować się w branży, czy na rynku. A o jakości mówią, bo wiedzą, że to brzmi lepiej?