Apolityczny kłopot z opłatą audiowizualną

Niskie wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego są problemem mediów publicznych w Polsce nie od dziś.

Publikacja: 22.02.2017 20:47

Apolityczny kłopot z opłatą audiowizualną

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

W ostatnich latach wprawdzie rosły (w 2016 r. sięgnęły niecałych 750 mln zł, podczas gdy w 2014 – 500 mln zł), mile zaskakując sceptycznych prognostyków, ale i tak nie pokrywają nawet połowy kosztów Telewizji Polskiej i Polskiego Radia, szacowanych na ponad 2,5 mld zł rocznie. To dlatego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji – bez względu na obsadę i partię rządzącą – od lat próbuje znaleźć rozwiązanie tego problemu. Bezpośrednim kłopotem jest niesubordynacja płatników, czyli... nas, proszę państwa.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Bunkrów nie ma, ale też jest...
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Sławomir Mentzen i Adrian Zandberg. Gospodarczy iluzjoniści
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dlaczego w Sejmie widać puste ławki
Opinie Ekonomiczne
Jak rozwiązać problem jawności wynagrodzeń? Odpowiedź można znaleźć w... Biblii
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Następne cięcie stóp procentowych najwcześniej we wrześniu?