Nowe mieszkania - bez znaczących zmian cen

Publikacja: 26.07.2010 02:14

Dane przygotowane przez analityków redNet Consulting obejmują okres od 15 czerwca do 15 lipca 2010 r

Dane przygotowane przez analityków redNet Consulting obejmują okres od 15 czerwca do 15 lipca 2010 r., przy czym ceny mieszkań sprzedanych dotyczą trzech ostatnich miesięcy – od 15 maja do 15 lipca 2010 r. ?

Foto: Rzeczpospolita

>> Od kwietnia 2010 r. średnia stawka za mkw. nowych lokali w największych polskich aglomeracjach nie przekracza 7 tys. zł.

W ostatnim miesiącu analitycy portalu Tabelaofert.pl odnotowali lekki spadek – o 0,3 proc. Najwięcej poszła w dół średnia cena mieszkań we Wrocławiu – z 8,4 do 8,2 tys. zł za mkw., czyli prawie o 2 proc.

>> Obniżkę odnotowano też w Katowicach – z 5,5 do 5,4 tys. zł za mkw., oraz w Krakowie – z ok. 7,5 do ok. 7,4 tys. zł za mkw. Tymczasem w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i Warszawie doszło do lekkich podwyżek cen ofertowych. Najwięcej stawka mkw. wzrosła nad morzem – z 6,9 do 7 tys. zł za mkw. (o ponad 1 proc.), a najmniej w stolicy – o 0,2 proc., oscylując wokół 8,6 tys. zł za mkw.

>> Nieco zwyżkowała średnia cena mkw. lokali sprzedanych, przekraczając 6,4 tys. zł za mkw. W Warszawie analitycy portalu Tabelaofert.pl odnotowali spadek o niemal 2 proc. – z 8,5 do 8,3 tys. zł za mkw.

>> Do spadku średniej stawki transakcyjnej doszło też w Poznaniu – z ponad 6,6 do 6,5 tys. zł za mkw.

>> Różnica między ceną ofertową a ostateczną wynosi dziś ok. 600 zł na mkw. lokalu. Rok temu kupowaliśmy tańsze mieszkania, średnio płacąc 6,2 tys. zł za mkw., gdy przeciętna stawka ofertowa wynosiła ok. 7,1 tys. zł za mkw. Wtedy różnica między ceną ofertową i ceną mieszkań, które się sprzedawały, była większa – sięgała ok. 900 zł za mkw.

Nieruchomości
Nowy biurowiec przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie
Nieruchomości
Wyprzedaż mieszkań komunalnych. Wykluczyć nadużycia
Nieruchomości
Rezydencja Zegrze po raz trzeci
Nieruchomości
Ghelamco pod presją, zwróć uwagę na ważne daty
Nieruchomości
W Białce Tatrzańskiej powstanie luksusowy aparthotel
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku