Reklama

Od pośredników - ciągle najważniejsza jest cena

Stosunkowo szybko można sprzedać kawalerkę i niedrogie lokale dwu-trzypokojowe

Publikacja: 07.03.2011 01:00

Od pośredników - ciągle najważniejsza jest cena

Foto: Rzeczpospolita

• W Katowicach na rynku nieruchomości obserwujemy stagnację, ruch jest mniejszy niż przed rokiem – twierdzi Artur Jakubczyk z Lexpolu. Zainteresowanie wzbudzają jedynie oferty, których cena metra kwadratowego mieści się w przedziale 3,4 – 4,2 tys. zł. Za takie pieniądze można kupić zarówno mieszkanie do remontu, jak i odnowione. Wśród klientów przeważają ci, którzy szukają pierwszego w życiu własnego mieszkania. Mało jest zaś tych, którzy chcieliby potraktować taką nieruchomość jako lokatę. Podaż mieszkań jest duża.

• W Krakowie poszukiwane są mieszkania dwu- i trzypokojowe, które kosztują od 300 do 380 tys. zł – informuje Joanna Targowska z Ober-Haus. Warunkiem jest dobra komunikacja centrum.

Wśród nowych mieszkań kupowane są głównie te spełniające kryteria programu „Rodzina na swoim". Preferowane są lokale gotowe do zamieszkania. Najpopularniejsze lokalizacje to Ruczaj, Olsza, Podgórze.

• We Wrocławiu wybierane są mieszkania, których cena nie przekracza 6,7 tys. zł za mkw. – mówi Marcin Kubiak z Metrohouse & Partnerzy. Jest to uwarunkowane możliwością uzyskania dopłat do kredytu.

Dość szybko można sprzedać kawalerkę o powierzchni około 30 mkw., w cenie do 200 tys. zł. Z kolei przy mieszkaniach dwupokojowych cena nie powinna przekraczać 300 tys. zł. Jest też zainteresowanie lokalami trzypokojowymi, ale tylko do 62 mkw., przy cenie maksymalnej za całość 360 tys. zł.

Reklama
Reklama

Za tydzień: ceny mieszkań używanych ze wschodniej Polski (Olsztyn, Białystok, Lublin, Rzeszów)

Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama