Chodzi o grupę Polish Hotel Company (PHC). Jest to spółka prywatnych inwestorów z firmy SLIL oraz Espirito Santo Investment Banku. Planują oni postawić 17 markowych hoteli w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Opolu, Zielonej Górze, Lublinie, Bydgoszczy i Szczecinie. Każdy z nich ma być wart ok. 7 mln euro.
Budowa pierwszego hotelu właśnie się zakończyła. Oficjalne otwarcie trzygwiazdkowego Holiday Inn Express Warsaw Airport zaplanowano na październik. Obiekt ze 124 pokojami powstał w pobliżu warszawskiego Lotniska Chopina, w kompleksie biurowym Poleczki Business Park. Co przyciągnęło Portugalczyków do Warszawy? – Firma InterContinental Hotel Group zaprosiła nas do współpracy przy umacnianiu pozycji hoteli marki Holiday Inn Express w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Po przeprowadzeniu analiz rynkowych wybraliśmy Polskę, bo na tle innych państw miała bardzo optymistyczne wskaźniki makroekonomiczne – powiedział „Rz" Miguel Martins, dyrektor generalny Polish Hotel Company.
Eksperci przyznają, że Polska stała się jednym z najatrakcyjniejszych rynków dla branży hotelarskiej w Europie. W 2011 r. wartość inwestycji w hotelarstwie wyniosła 125 mln euro.
– Rosnąca pozycja uznanych międzynarodowych sieci hotelowych na naszym rynku potwierdza znaczenie Polski wśród największych światowych graczy branży hotelowej. Możemy się spodziewać, że markowych hoteli będzie przybywać – przewiduje Dorota Malinowska, konsultant w firmie Cushman & Wakefield. Według niej na polskim rynku jest miejsce głównie dla hoteli jedno-, dwu- i trzygwiazdkowych. – Będą one powstawać w centrach miast, w pobliżu lotnisk, stacji kolejowych czy biur. Nowo otwarty Holiday Inn Express przy Poleczki Business Park jest tego dobrym przykładem – uważa Malinowska.