- Dla prawie połowy klientów zakupione mieszkanie będzie pierwszym własnym lokum – wynika z badania portalu Morizon.pl. – Odpowiadając na pytanie o powody zakupu mieszkania, 47 proc. respondentów zadeklarowało chęć usamodzielnienia się i konieczność wyprowadzki od rodziców – mówi Tomasz Piętowski z tego portalu.
- Analityk zauważa, że dla wielu młodych ludzi uniezależnienie się od rodziców to priorytet. Ta grupa często decyduje się na wynajem. Przemawiają za tym możliwość łatwiejszej zamiany lokum w przypadku np. zmiany pracy czy mała szansa na kredyt.
- Z badań Morizona wynika, że o połowę mniej ankietowanych przymierza się do sprzedaży obecnego mieszkania i kupna innego – to niemal 24 proc. potencjalnych klientów. Wśród nich są pary planujące powiększenie rodziny, klienci niezadowoleni z lokalizacji swojego mieszkania, którzy planują przeprowadzkę do bardziej atrakcyjnej dzielnicy.
- Część klientów chce na rynku nieruchomości ulokować gotówkę. Ta grupa stanowi ok. 13 proc. badanych.