Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 26.09.2015 10:00 Publikacja: 26.09.2015 10:00
3 zdjęcia
ZobaczZa 52-metrowy lokal na warszawskim Mokotowie właściciel chce 3,1 tys. zł miesięcznie.
Foto: Freedom Nieruchomości Gdynia
Teoretycznie sprawa wydaje się prosta: kupujemy lokal w dobrym punkcie, odświeżamy, dajemy ogłoszenie i zyskujemy średnio w ciągu roku 5 proc. wyłożonej kwoty. Tak, jest to możliwe. Zyski mogą być nawet większe. Pod warunkiem jednak, że nie mamy pecha. Kiedy inwestor może łatwo popaść w tarapaty?
– Niedoświadczone osoby przepłacają za mieszkania na wynajem, często kierując się emocjami. Zbyt drogo remontują i wyposażają lokale. Na ogół wynika to właśnie z emocji lub z braku klarownej strategii. Na przykład kupują, by czerpać pasywny dochód z najmu, ale nie wykluczają sprzedaży mieszkania, jeśli tylko ceny wzrosną. Taki brak konsekwencji prowadzi do kluczenia, do niepotrzebnych i drogich kompromisów – uważa Sławek Muturi, założyciel firmy Mzuri, która zarządza 1,4 tys. lokali na wynajem w całym kraju.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Operator mieszkań na wynajem zakończył certyfikację środowiskową budynków Warszawa Wilanowska i Wrocław Jaworska I.
Docelowo nawet 20-25 tys. mieszkań na tani wynajem rocznie – to ambicja wiceministra rozwoju Tomasza Lewandowski...
Lipiec był pierwszym w tym roku miesiącem, w którym w żadnej z największych metropolii nie wzrosła średnia cena...
Lipcowa obniżka stóp procentowych nie przyniosła fali transakcji na rynku mieszkań. Dynamika wzrostu cen słabnie...
472 gotowych lokali, 5,5 tys. w budowie i 15,3 tys. z pozwoleniami na budowę – to bilans Społecznych Inicjatyw M...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas