Aktualizacja: 12.12.2024 00:39 Publikacja: 16.05.2023 11:18
Foto: materiały prasowe
Deweloper i właściciel parków przemysłowo-logistycznych w Europie przeznaczy po 300 mln euro na ekspansję na relatywnie nowych dla siebie rynkach: w Polsce i w Niemczech. Strategia grupy zakłada podwojenie europejskiego portfela do 20 mln mkw. powierzchni najmu do 2030 r. Spółka notowana w Amsterdamie, jej kapitalizacja sięga 5,28 mld euro.
- Widzimy ogromny potencjał wzrostu rynków magazynowego i przemysłowego w Niemczech i w Polsce, co jest kombinacją silnych fundamentów ekonomicznych, globalnych megatrendów, jak nearshoring, wzrost e-commerce’u i zapotrzebowanie na najlepszej jakości zrównoważone budynki. Po założeniu mocnych platform inwestycyjnych w obu krajach chcemy zwiększyć w nich swój udział inwestując 600 mln euro w budowę nieruchomości, jakiś wymagają obecnie najemcy – powiedział Remon Vos, prezes i założyciel CTP.
Wartość polskiego rynku nieruchomości premium i luksusowych to 3,5 mld zł – szacuje KPMG. Rezydencję na warszawskim Żoliborzu sprzedano w tym roku za 50 mln zł.
Apartamentowiec w podwarszawskim Legionowie ma być gotowy w drugim kwartale 2025 roku.
W imieniu niemieckiego klienta firma inwestycyjna Invesco Real Estate kupiła hotel Cloud One Hotel Gdańsk. Obiekt oferuje 327 pokoi.
Trei Real Estate Poland rozpoczyna budowę osiedla przy ul. Królewskiej w podwarszawskim Milanówku. Budynki będą certyfikowane w systemie BREEAM.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas