Nieruchomości wakacyjne w Polsce są obecne zaledwie od trzech – czterech lat, podczas gdy w Europie ten segment rynku rozwija się od ponad pół wieku. Na razie jest tylko kilku graczy na rynku, m.in. Stark Development. Firma ogłosiła niedawno wstrzymanie budowy swoich dwóch projektów.
[srodtytul]Nie pomógł Depardieu[/srodtytul]
Stark Development SA, deweloper z Katowic, aby promować swe inwestycje, nawiązał nawet współpracę ze znanym francuskim aktorem i koneserem wina, dzięki czemu spółka mogła wykorzystywać wizerunek Gérarda Depardieu przy promocji apartamentów. Dodatkowo uznany francuski aktor miał wybrać kolekcję wykwintnych gatunków wina dla przyszłych właścicieli piwniczek, które będą znajdowały się w apartamentach realizowanych przez Stark Development.
Deweloper podpisał umowę ze spółką Dom Wina, która specjalizuje się w imporcie win i reprezentuje Gérarda Depardieu w Polsce. Dom Wina uzyskał status wyłączności na opracowanie zestawu tych trunków i dostaw tzw. pakietów startowych do piwniczek, które miały się znajdować w budowanych przez Stark Development apartamentach. Inwestycjami, w jakich miały znaleźć się winoteki, są Punkt Jarzębata oraz Bukowe Atelier w Wiśle. Niestety, oba projekty zostały wstrzymane.
– W sprzedaży są tylko apartamenty w inwestycji Wiślany Brzeg w Ustroniu. Kryzys robi swoje, ale nie zamierzamy obniżać cen – mówi Paweł Cegła, prezes zarządu Stark Development.