Reklama

Trudno o większy rabat

Publikacja: 02.11.2010 02:00

Trudno o większy rabat

Foto: Rzeczpospolita

[b]Średni czas sprzedaży lokali na rynku wtórnym jest dłuższy niż w wakacje. Właściciele nie są jednak chętni do udzielania większych rabatów w czasie negocjacji[/b]

[ramka] [b] Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse SA[/b]

– Ponad połowa wszystkich transakcji przeprowadzonych w ostatnich tygodniach dotyczy mieszkań w cenie do 400 tys. zł. W przypadku tych ofert średni czas sprzedaży mieszkań był krótszy o dziesięć dni od obliczonej średniej dla wszystkich transakcji i wyniósł 90 dni.

Tylko w 12 proc. transakcji przeprowadzonych w ciągu września i października negocjacje ceny transakcyjnej przyniosły skutek w postaci upustu większego niż 5 proc. ceny ofertowej. Poza jednym przypadkiem nie odnotowaliśmy negocjacji przekraczających 10 proc. ceny wyjściowej. [/ramka]

[ramka][srodtytul]Metodologia[/srodtytul]

Reklama
Reklama

- Analizie poddane zostały ceny mieszkań z rynku wtórnego na podstawie transakcji przeprowadzonych przez Metrohouse w Warszawie i miastach satelickich.

- Wartość negocjacji to wyrażona procentowo różnica pomiędzy ceną ofertową a ceną transakcyjną uzgodnioną pomiędzy stronami umowy sprzedaży.

- Czas sprzedaży to liczba dni od zarejestrowania oferty w systemie aż do dnia zawarcia transakcji.[/ramka]

[b]Średni czas sprzedaży lokali na rynku wtórnym jest dłuższy niż w wakacje. Właściciele nie są jednak chętni do udzielania większych rabatów w czasie negocjacji[/b]

[ramka] [b] Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse SA[/b]

Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama