Prawie 400 mln zł pochodzące z wczorajszej sprzedaży gruntów i spółki zajmującej się budową torów zostanie przeznaczonych na spłatę długów PKP SA, spółki matki kolejowej grupy. Wynoszą one obecnie 4,5 mld zł. Tegoroczna rata spłat to 1,8 mld zł. By znaleźć na nią środki, PKP planują m.in. emisję obligacji o wartości 800 mln zł.

W tym roku wpływy ze sprzedaży nieruchomości wyniosły już 102 mln zł.  Sprzedane wczoraj za 171 mln zł działki w Warszawie u zbiegu ul.  Chmielnej, al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich kupił Polcom Investment. To spółka wchodząca w skład słowackiej grupy HB Reavis. Tylko ona zgłosiła się do przetargu organizowanego przez PKP. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta przewiduje budowę na tym terenie mieszkań, biur i punktów usługowych – w sumie pięciu budynków o wysokości od 20 do 130 m.

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, które wczoraj oficjalnie trafiło w ręce Budimeksu, jest pierwszą spółką z grupy PKP, która w tym roku zmieniła właściciela. Trwa proces sprzedaży m.in. TK Telekom, PKP Cargo czy Polskich Kolei Linowych. Jak zapowiedział Dariusz Blocher, szef Budimeksu, w ciągu dwóch lat obroty PNI mają wzrosnąć z 600 mln zł rocznie do ok. 1 mld zł, a EBITDA z zera do 4 – 5 mln zł.