Reklama

Prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz: Epidemia obrosła w fake newsy

Nie wydaje mi się prawdopodobne, by osoba wracająca z Chin mogła zostać pominięta przez służby kontrolne – mówi prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz, konsultant krajowa ds. epidemiologii lekarskiej, Narodowy Instytut Leków.

Aktualizacja: 03.02.2020 20:13 Publikacja: 03.02.2020 19:58

Prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz: Epidemia obrosła w fake newsy

Foto: AFP

Panika związana z koronawirusem przybiera na sile, informacje o podejrzeniu zachorowania w kolejnych polskich miastach są szeroko komentowane. Jest się czego bać?

Sytuacja rozwija się dosyć dynamicznie, a liczba zgłoszonych na świecie przypadków i zgonów się zwiększa. Ale też typowe dla infekcji wirusowych jest to, że rozprzestrzeniają się po całym świecie, używając do tego ludzi. Mówimy tu o takich patogenach przekazywanych z człowieka na człowieka, jak to się dzieje w przypadku nowego koronawirusa. Ponieważ dziś przemieszczenie się z jednego krańca świata na drugi to kwestia kilku godzin, ryzyko jest większe. Jednak nie zapominajmy, że sytuacja jest pod kontrolą władz chińskich, które odcięły od świata kilkanaście miast, głównie tych, w których są lotniska.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama