Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 10.11.2020 20:08 Publikacja: 10.11.2020 15:47
Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński
Opracowana przez firmy Pfizer i BioNtech szczepionka przeciwko Covid-19 musi być przechowywana w temperaturze – 80 st. C. To samo dotyczy transportu, który musi odbywać się na suchym lodzie.
– Na razie bazujemy na skąpej informacji od producenta, który zapowiada, że do szczepionek dodaje kontenery z suchym lodem, dodatkowo zaopatrzone w GPS monitorujący lokalizację i temperaturę. Jeśli jednak przyjąć, że producent rzeczywiście wyśle w świat 1,3 mld dawek, to potrzebuje od 200 tys. do miliona kontenerów. Przy czym suchy lód trzeba wymieniać co 10 dni. Przedsięwzięcie wydaje się karkołomne, a już na pewno niezwykle kosztowne. Transport z USA do Europy w ciągu deklarowanych 10 dni już sam w sobie jest dużym wyzwaniem, a do tego jeszcze poza kontenerem szczepionka może być przechowywana tylko przez kilka dni – zauważa Michał Byliniak, były prezydent Grupy Farmaceutycznej Unii Europejskiej prezes Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W 2024 r. statystyczny pacjent powyżej 65. roku życia odebrał 35 opakowań bezpłatnych leków. Koszty programu ros...
W 2024 r. Polska przeznaczyła na refundację 25,5 mld złotych. – Jeden pacjent w programie lekowym to tak naprawd...
- Skutecznie stosowane leki w wielu przypadkach obniżają całkowite koszty opieki zdrowotnej. Przekładają się na...
Polska musi zwiększyć produkcję leków i substancji czynnych oraz stworzyć trwały i odporny system dystrybucji. N...
Zmiany zakładają poszerzenie listy refundacyjnej o szereg leków stosowanych w terapii onkologicznej i innych, w...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas