Reklama

Dlaczego koronawirus mutuje?

Brytyjska, nowojorska, brazylijska… A dlaczego nie ma podlaskiej mutacji koronawirusa? Z dr Matyldą Kłudkowską rozmawia Karolina Kowalska.

Aktualizacja: 04.03.2021 18:22 Publikacja: 04.03.2021 14:53

Dlaczego koronawirus mutuje?

Foto: Adobe Stock

– Do normalności, choć innej, niż ta, którą znaliśmy do tej pory, wrócimy, gdy nabierzemy odporności populacyjnej, czyli gdy wyszczepionych zostanie 60-70 proc. Polaków. Według słów ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, może to nastąpić już pod koniec wakacji – mówi dr Matylda Kłudkowska z Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych.

W najnowszym podcaście „Dr Internet i Pani Rozum” Karolina Kowalska pyta dr n med. Matyldę Kłudkowską o to, dlaczego wirusy mutują i skąd biorą się ich kolejne mutacje. A jak tworzy się nazwy kolejnych wariantów? Sprawa jest prosta – nazwa wirusa pochodzi najczęściej od miejsca, w którym odkryto go po raz pierwszy. A obok mutacji brytyjskiej wyróżnia się dziś także nowojorską, brazylijską czy południowoafrykańską. Nie ma jeszcze natomiast mutacji z Podlasia, bo żadna nowa odmiana nie została odkryta w Polsce. Dr Kłudkowska tłumaczy też, dlaczego brytyjska odmiana koronawirusa okryła się tak złą sławą. Okazała się bowiem wyjątkowo zaraźliwa. Prawdopodobnie obecny wzrost potwierdzonych zachorowań ma związek właśnie z jej wystąpieniem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Leki i terapie
Leczymy 300 tys. pacjentów za 11 mld złotych
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama