„Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcella oparta jest na wątku z „Eneidy” Wergiliusza. Librecista dodał jednak wiedźmy, postacie znane w teatrze angielskim, by wspomnieć szekspirowskiego „Makbeta”. Oryginalnej opery nie można porównać ani z barokową włoską operą seria, ani z francuską tragédie lyrique. Finałowy lament Dydony to jeden z najpiękniejszych utworów wokalnych w historii muzyki.

– Ta opera posiada urzekający urok mitu, wdzięk teatru elżbietańskiego i tajemniczość baroku. Każdy, kto choć raz się z nią zetknął, zostaje natychmiast oczarowany – mówi reżyserka Natalia Kozłowska, studentka IV roku reżyserii Akademii Teatralnej.

Wszystkie role zostały obsadzone podwójnie studentami Uniwersytetu Muzycznego, nad stroną muzyczną czuwa zaś znakomita znawczyni muzyki dawnej – Liliana Stawarz.

[i]Henry Purcell „Dydona i Eneasz”, reż. Natalia Kozłowska, Collegium Nobilium, Warszawa, ul Miodowa 22/24, bilety: 8 – 30 zł, rezerwacje: tel. 22 635 96 22, premiera: poniedziałek (14.06), godz. 19 i 21, spektakl: środa (16.06) godz. 21.[/i]