Reklama

Olga Pasiecznik i operowe monodramy

Powodów, by zachęcić do obejrzenia tego spektaklu, jest kilka i każdy równie istotny. Zacznijmy jednak od kobiety.

Publikacja: 11.09.2011 13:54

Olga Pasiecznik i operowe monodramy

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

To kolejna premiera, którą Warszawska Opera Kameralna przygotowuje specjalnie dla Olgi Pasiecznik. Znakomita i popularna śpiewaczka otrzymała rolę, w której może ujawnić pełnię wokalnych i aktorskich możliwości.

„Głos ludzki" („La voix humaine") jest operowym monodramem, Francis Poulenc skomponował go do tekstu Jeana Cocteau. Koncepcja jest ascetycznie prosta – to zapis telefonicznych rozmów z ukochanym, przy czym widz słyszy tylko jeden głos uczestniczący w dialogu. Są w nim aluzje, kłamstwa, nadzieje, wyznania, wspomnienia, zwątpienie i rozpacz.

Przejmujący tekst Poulenc obdarzył świetną muzyką, poza Polską „Głos ludzki" bywa więc chętnie wystawiany. Zupełnym rarytasem jest natomiast inny monolog spółki Poulenc –Cocteau: „La Dame de Monte Carlo". To z kolei wyznania kobiety odtrąconej przez wszystkich, zniszczonej przez hazard i alkohol. W tej roli też zobaczymy Olgę Pasiecznik. Oba monodramy przedzieli zaś „Aubade", czyli tzw. koncert choreograficzny Poulenca. Wystąpi Balet Dworski Cracovia Danza, autorką choreografii jest Romana Angel.

Spektakl reżyseruje Krzysztof Zanussi. Trudno uwierzyć, ale będzie to krajowy debiut tego twórcy, który w teatrach operowych pracował dotychczas wyłącznie za granicą.

Premierę przygotowano z okazji 50-lecia Warszawskiej Opery Kameralnej. Jubilatka zorganizowała też Festiwal Oper Kameralnych XX i XXI wieku. Od września do końca marca zobaczymy 12 różnych przedstawień.

Reklama
Reklama

Francis Poulenc „Głos ludzki", reż. Krzysztof Zanussi, dyr. Kai Bumann, wyk. Olga Pasiecznik, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa, al. Solidarności 76b, bilety: 35 – 110 zł, rezerwacje: tel. 22 831 22 40, premiera: poniedziałek (12.09), spektakle: środa (14.09), piątek (16.09), godz. 19

plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Reklama
Reklama