Serwisy Grupy Gremi Media rosną w ciągu roku w ponad 40-procentowym tempie

Niemal 4,3 mln użytkowników odwiedziło w maju serwisy internetowe Grupy Gremi Media rp.pl i parkiet.com. Strony te zostały wyświetlone w minionym miesiącu aż 18,9 mln razy - wynika z najnowszych danych Gemius/PBI. Oznacza to ponad 40-procentową dynamikę wzrostu serwisów w porównaniu z majem ubiegłego roku. Rp.pl pierwszy raz w historii znalazł się wśród trzech najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo", wyprzedzając między innymi takich konkurentów jak Infor.pl czy Bankier.pl.

Aktualizacja: 14.06.2019 13:41 Publikacja: 14.06.2019 12:32

Serwisy Grupy Gremi Media rosną w ciągu roku w ponad 40-procentowym tempie

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Red

W porównaniu z majem 2018 r. Grupa Gremi zanotowała wzrost liczby użytkowników o 38,5 procent (z 3,1 mln do prawie 4,3 mln) i wzrost liczby odsłon o 44,7 procent (z 13 mln do 18,9 mln), co potwierdza niezwykłą dynamikę. Zasięg wszystkich serwisów, czyli ich udział w rynku wyniósł w ubiegłym miesiącu 15,1 procent  i jest to wynik o 3,8 punktu procentowego większy niż przed rokiem.

Imponujące są też wyniki serwisu rp.pl, flagowego portalu Grupy. W maju miał 4,1 mln użytkowników, czyli o 36,5 procent więcej, niż w ubiegłym roku (3 mln) i 16,7 mln odsłon, czyli o 49 proc. więcej, niż w maju 2018 r. (11,1 mln). Co najważniejsze, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników i zasięg (14,5 proc.) pierwszy raz w historii znalazł się na podium (trzecie miejsce) wśród serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo". Serwis zdetronizował silnych konkurentów, takich jak Bankier.pl, Infor.pl i Gazetaprawna.pl, ulegając jedynie Money.pl i Business Insiderowi. Przy czym liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych zwiększyła się aż o 82 procent, osiągając poziom 2,7 miliona.

Skokowy wzrost osiągnął też serwis parkiet.com. Między innymi dzięki uruchomieniu innowacyjnej Gry Giełdowej Parkiet Challenge dla Czytelników „Parkietu” serwis mógł pochwalić się wzrostem liczby użytkowników o 86,2 procent, co dało w maju 311 tys. realnych użytkowników (przy 2,2 mln odsłon).

- Ponad 40-procentowa dynamika wzrostu naszych serwisów to kolejne potwierdzenie słuszności realizacji naszej strategii, polegającej na transformacji klasycznego, tradycyjnego wydawnictwa z portfolio, w którym dominują media papierowe w nowoczesne wydawnictwo, oferujące Czytelnikom nową jakość treści w sieci, wzbogaconą o produkty cyfrowe - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A. - Z pewnością procentuje korzystanie cały czas z siły naszych marek, dodajemy do tego technologię i sięgamy do danych analitycznych.

Warto podkreślić, że serwis rp.pl był także liderem zestawienia witryn dzienników ogólnopolskich w kategorii "biznes, finanse, prawo" pod względem liczby użytkowników i odsłon z najwyższym w tej kategorii, 14,5-procentowym udziałem w rynku.

- Wyniki odczytuję jako podziękowanie czytelników dla dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Za ekskluzywne newsy, za rzetelność i za merytoryczne analizy procesów zachodzących w gospodarce i polityce - mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i ComPress S.A., 49 procent w spółce prowadzącej serwis Kariera.pl i 47 procent w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

 

 

W porównaniu z majem 2018 r. Grupa Gremi zanotowała wzrost liczby użytkowników o 38,5 procent (z 3,1 mln do prawie 4,3 mln) i wzrost liczby odsłon o 44,7 procent (z 13 mln do 18,9 mln), co potwierdza niezwykłą dynamikę. Zasięg wszystkich serwisów, czyli ich udział w rynku wyniósł w ubiegłym miesiącu 15,1 procent  i jest to wynik o 3,8 punktu procentowego większy niż przed rokiem.

Imponujące są też wyniki serwisu rp.pl, flagowego portalu Grupy. W maju miał 4,1 mln użytkowników, czyli o 36,5 procent więcej, niż w ubiegłym roku (3 mln) i 16,7 mln odsłon, czyli o 49 proc. więcej, niż w maju 2018 r. (11,1 mln). Co najważniejsze, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników i zasięg (14,5 proc.) pierwszy raz w historii znalazł się na podium (trzecie miejsce) wśród serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo". Serwis zdetronizował silnych konkurentów, takich jak Bankier.pl, Infor.pl i Gazetaprawna.pl, ulegając jedynie Money.pl i Business Insiderowi. Przy czym liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych zwiększyła się aż o 82 procent, osiągając poziom 2,7 miliona.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Kraj
Konwencja PiS w Przysusze. Jarosław Kaczyński mówi o torturach i łamaniu konstytucji, o szaleńczych planach rządu
Kraj
Znaleziono szczątki ludzi na terenie byłego poligonu pod Łodzią
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Kraj
Cisza wyborcza do kasacji? Senat zamówił opinię w MSWiA