Reklama

Serwisy Grupy Gremi Media rosną w ciągu roku w ponad 40-procentowym tempie

Niemal 4,3 mln użytkowników odwiedziło w maju serwisy internetowe Grupy Gremi Media rp.pl i parkiet.com. Strony te zostały wyświetlone w minionym miesiącu aż 18,9 mln razy - wynika z najnowszych danych Gemius/PBI. Oznacza to ponad 40-procentową dynamikę wzrostu serwisów w porównaniu z majem ubiegłego roku. Rp.pl pierwszy raz w historii znalazł się wśród trzech najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo", wyprzedzając między innymi takich konkurentów jak Infor.pl czy Bankier.pl.

Aktualizacja: 14.06.2019 13:41 Publikacja: 14.06.2019 12:32

Serwisy Grupy Gremi Media rosną w ciągu roku w ponad 40-procentowym tempie

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Red

W porównaniu z majem 2018 r. Grupa Gremi zanotowała wzrost liczby użytkowników o 38,5 procent (z 3,1 mln do prawie 4,3 mln) i wzrost liczby odsłon o 44,7 procent (z 13 mln do 18,9 mln), co potwierdza niezwykłą dynamikę. Zasięg wszystkich serwisów, czyli ich udział w rynku wyniósł w ubiegłym miesiącu 15,1 procent  i jest to wynik o 3,8 punktu procentowego większy niż przed rokiem.

Imponujące są też wyniki serwisu rp.pl, flagowego portalu Grupy. W maju miał 4,1 mln użytkowników, czyli o 36,5 procent więcej, niż w ubiegłym roku (3 mln) i 16,7 mln odsłon, czyli o 49 proc. więcej, niż w maju 2018 r. (11,1 mln). Co najważniejsze, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników i zasięg (14,5 proc.) pierwszy raz w historii znalazł się na podium (trzecie miejsce) wśród serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo". Serwis zdetronizował silnych konkurentów, takich jak Bankier.pl, Infor.pl i Gazetaprawna.pl, ulegając jedynie Money.pl i Business Insiderowi. Przy czym liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych zwiększyła się aż o 82 procent, osiągając poziom 2,7 miliona.

Skokowy wzrost osiągnął też serwis parkiet.com. Między innymi dzięki uruchomieniu innowacyjnej Gry Giełdowej Parkiet Challenge dla Czytelników „Parkietu” serwis mógł pochwalić się wzrostem liczby użytkowników o 86,2 procent, co dało w maju 311 tys. realnych użytkowników (przy 2,2 mln odsłon).

- Ponad 40-procentowa dynamika wzrostu naszych serwisów to kolejne potwierdzenie słuszności realizacji naszej strategii, polegającej na transformacji klasycznego, tradycyjnego wydawnictwa z portfolio, w którym dominują media papierowe w nowoczesne wydawnictwo, oferujące Czytelnikom nową jakość treści w sieci, wzbogaconą o produkty cyfrowe - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A. - Z pewnością procentuje korzystanie cały czas z siły naszych marek, dodajemy do tego technologię i sięgamy do danych analitycznych.

Warto podkreślić, że serwis rp.pl był także liderem zestawienia witryn dzienników ogólnopolskich w kategorii "biznes, finanse, prawo" pod względem liczby użytkowników i odsłon z najwyższym w tej kategorii, 14,5-procentowym udziałem w rynku.

Reklama
Reklama

- Wyniki odczytuję jako podziękowanie czytelników dla dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Za ekskluzywne newsy, za rzetelność i za merytoryczne analizy procesów zachodzących w gospodarce i polityce - mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i ComPress S.A., 49 procent w spółce prowadzącej serwis Kariera.pl i 47 procent w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

 

 

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Partnera
Czy myśliwi są potrzebni?
Kraj
Protest propalestyński zakłócił koncert. Incydent na finałowym koncercie festiwalu kultury żydowskiej
Kraj
Warszawa oficjalnie w gronie kandydatów do organizacji UEFA Women’s EURO 2029
Kraj
Zniszczą rezerwat, bo tak chciał Piłsudski? Kontrowersje wokół budowy Narodowego Centrum Sportu
Reklama
Reklama