W porównaniu z majem 2018 r. Grupa Gremi zanotowała wzrost liczby użytkowników o 38,5 procent (z 3,1 mln do prawie 4,3 mln) i wzrost liczby odsłon o 44,7 procent (z 13 mln do 18,9 mln), co potwierdza niezwykłą dynamikę. Zasięg wszystkich serwisów, czyli ich udział w rynku wyniósł w ubiegłym miesiącu 15,1 procent i jest to wynik o 3,8 punktu procentowego większy niż przed rokiem.
Imponujące są też wyniki serwisu rp.pl, flagowego portalu Grupy. W maju miał 4,1 mln użytkowników, czyli o 36,5 procent więcej, niż w ubiegłym roku (3 mln) i 16,7 mln odsłon, czyli o 49 proc. więcej, niż w maju 2018 r. (11,1 mln). Co najważniejsze, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników i zasięg (14,5 proc.) pierwszy raz w historii znalazł się na podium (trzecie miejsce) wśród serwisów w kategorii "biznes, finanse, prawo". Serwis zdetronizował silnych konkurentów, takich jak Bankier.pl, Infor.pl i Gazetaprawna.pl, ulegając jedynie Money.pl i Business Insiderowi. Przy czym liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych zwiększyła się aż o 82 procent, osiągając poziom 2,7 miliona.
Skokowy wzrost osiągnął też serwis parkiet.com. Między innymi dzięki uruchomieniu innowacyjnej Gry Giełdowej Parkiet Challenge dla Czytelników „Parkietu” serwis mógł pochwalić się wzrostem liczby użytkowników o 86,2 procent, co dało w maju 311 tys. realnych użytkowników (przy 2,2 mln odsłon).
- Ponad 40-procentowa dynamika wzrostu naszych serwisów to kolejne potwierdzenie słuszności realizacji naszej strategii, polegającej na transformacji klasycznego, tradycyjnego wydawnictwa z portfolio, w którym dominują media papierowe w nowoczesne wydawnictwo, oferujące Czytelnikom nową jakość treści w sieci, wzbogaconą o produkty cyfrowe - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A. - Z pewnością procentuje korzystanie cały czas z siły naszych marek, dodajemy do tego technologię i sięgamy do danych analitycznych.
Warto podkreślić, że serwis rp.pl był także liderem zestawienia witryn dzienników ogólnopolskich w kategorii "biznes, finanse, prawo" pod względem liczby użytkowników i odsłon z najwyższym w tej kategorii, 14,5-procentowym udziałem w rynku.