Z badania przeprowadzonego przed dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands) wynika, że zapowiadane przez rząd zmiany ograniczające koncentrację kapitałową w mediach popierają przede wszystkim osoby zadowolone z obecnej sytuacji gospodarczej w kraju (78,5 procent).
Najmniej przychylne zmianom są osoby zadowolone ze swojej sytuacji materialnej - tu zmiany popiera tylko 42 proc. ankietowanych. Pomysł repolonizacji mediów nie podoba się też mieszkańcom mniejszych miast (do 100 tys. mieszkańców) - 52 proc. wyraziło sprzeciw dla projektu. W największych miastach (pow. 500 tys. mieszkańców) za wprowadzeniem projektu było 58 proc. badanych, a przeciw - 42 proc.
Projekt zmian bardziej wspierają mężczyźni - 63,5 proc. z nich jest za repolonizacją. Wśród kobiet to "tylko" 54 proc. badanych.
Badanie zrealizowano w dniach 24-28 marca na próbie 1044 respondentów.