Reklama
Rozwiń

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem prasowym w 2018 r.

„Rzeczpospolita” została uznana za najbardziej opiniotwórcze medium prasowe ubiegłego roku według Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje dziennika powoływano się w 2018 roku aż 23 873 razy - dało to „Rzeczpospolitej” trzecie miejsce wśród wszystkich mediów w Polsce, tuż za TVN24 i RMF FM.

Aktualizacja: 30.01.2019 05:26 Publikacja: 29.01.2019 13:10

"Rzeczpospolita" najczęściej cytowanym tytułem prasowym w 2018 r.

Foto: Marta Bogacz

Red

W rankingu najczęściej cytowanych mediów „Rzeczpospolita” wyprzedziła między innymi „Gazetę Wyborczą”, „Dziennik Gazetę Prawną”, „Puls Biznesu”, ale i Wirtualną Polskę, TVN, Onet.pl, czy Radio Zet. „Rzeczpospolita” zapewniła sobie zwycięstwo dzięki materiałom dotyczącym polityki - informacjom własnym oraz wywiadom z politykami.

„Rzeczpospolita” zdobyła już tytuł najbardziej opiniotwórczego medium prasowego pierwszego półrocza 2018 roku w rankingu IMM. Poza wygranymi w całym rankingu w 2017 i 2016 roku dziennik został też uznany za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku, bo analizują informacje z największej ilości tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- To, że znów zajmujemy czołowe miejsce w rankingu opiniotwórczości świadczy o sukcesie naszej strategii, by dostarczać Czytelnikom najlepszy z możliwych produktów. Jesteśmy merytoryczni, rzetelni i co w dzisiejszych czasach bardzo ważne, ponadpartyjni. Od lat staramy się zachować umiar i rozsądek w krajowej debacie, punktując, a jeżeli trzeba chwaląc rządzących i przekazując jedynie sprawdzone informacje. Z kolei w gospodarce i finansach stawiamy na daleko idący profesjonalizm, korzystając z ogromnego doświadczenia redakcji i współpracujących z nami ekspertów - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Dziennik systematycznie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Czytelników - pod koniec ubiegłego roku zmodyfikowano nieco szatę graficzną, ujednolicając ją pod różne kanały komunikacji, zgodnie z przyjętą rok temu strategią „digital first”. Wraz z nowym rokiem wprowadzono też nową, bogatszą ofertę prenumeraty, której towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa pod hasłem przewodnim #wyprzedzajowiedze.

- Mimo upływu czasu i w związku z tym pojawiających się nieustannie nowych źródeł informacji, „Rzeczpospolita” cały czas wygrywa jakością i wiarygodnością przekazu. To tytuł, który budzi u Czytelników ogromne zaufanie. Na bazie tej cennej marki budujemy pozycję wszechstronnego dostawcy produktów i usług, by dostosować się do realiów rynkowych, trzymając się jednak cały czas tego, co stanowi siłę „Rzeczpospolitej” - wiarygodność, profesjonalizm i obiektywizm - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A.

Badanie IMM przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (wycinków prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych
i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. Dziennikarze powoływali się na informacje z innych mediów 365 967 razy (287 427 razy w portalach, 42 348 razy w prasie, 26 624 w telewizji i 9 568 w radio). Analiza objęła ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych i rozgłośniach radiowych oraz portale internetowe.

Kraj
Awaria na stacji Warszawa Praga. Poranne zakłócenia na torach
Materiał Promocyjny
CPK buduje terminal przyszłości
Kraj
Anulowany wyrok znanego działacza opozycyjnego
Kraj
Czy Polacy chcą sankcji na Izrael? Sondaż nie pozostawia wątpliwości
Kraj
Rafał Trzaskowski o propozycji Karola Nawrockiego: Niech się pan Karol tłumaczy
Kraj
Cienka granica pomagania uchodźcom. Złoty telefon pogrąża aktywistów z granicy