Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 11.01.2018 13:07 Publikacja: 11.01.2018 13:07
Foto: 123rf.com
Deweloperzy w III kwartale 2017 r. tylko w 7 miastach (i tylko w biurach sprzedaży deweloperów) sprzedali za gotówkę ponad 11 tys. mieszkań – wynika z raportu Narodowego Banku Polskiego. Z szacunków Open Finance, opartych o te dane, wynika, że w IV kwartale za gotówkę deweloperzy mogli sprzedać ponad 14 tysięcy mieszkań, a w całym 2017 roku około 50 tysięcy.
Dane NBP sugerują, że w ostatnim czasie zakupy gotówkowe stanowiły dwie trzecie zawartych transakcji. Reszta to transakcje zawarte z udziałem finansowania kredytowego, ale i w tych przypadkach 10-20 proc. wkładu własnego to niezbędne minimum. To znaczy, że większość pieniędzy, według szacunków Open Finance ponad 70 proc., trafiających na rynek mieszkaniowy to gotówka. Dobrą koniunkturę na rynku odczuli także kredytodawcy, bo w 2017 r., według wstępnych szacunków, sprzedaż nowych hipotek mogła wzrosnąć o co najmniej 10 proc., do 43,5 mld zł (indeks popytu na hipoteki w 2017 r. urósł o 14,2 proc. wobec 2016 r.).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Sebastian Skuza żegna się z Komisją Nadzoru Finansowego. Decyzję taką podjął premier, na wniosek przewodnicząceg...
Sztuczna inteligencja na nowo definiuje sposób działania zespołów finansowych na całym świecie, przynosząc bizne...
Ustawa o PPK dopuszcza szybkie wypłaty pieniędzy z tego programu. Korzysta z tego część jego uczestników, zyskuj...
Deregulacja nie ma wakacji, w lipcu i sierpniu będzie cykl rozmów o deregulacji rynku kapitałowego. Eksperci zes...
Rosyjski Fundusz Inwestycji Bezpośrednich przez ponad dekadę pozwalał reżimowi zarabiać i przygotowywać wojnę z...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas