Tak wynika z danych fundacji Polska Bezgotówkowa. Wśród beneficjentów Programu są mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i podmioty administracji publicznej. Liczba akceptantów biorących udział w Programie wzrasta z miesiąca na miesiąc, co pokazuje, że rynek nadal jest daleki od nasycenia.
Największym nasyceniem terminalami z Programu Polska Bezgotówkowa cieszą się województwa: pomorskie, dolnośląskie, małopolskie, mazowieckie i wielkopolskie, gdzie na każde 100 tys. mieszkańców przypada od 370 do 400 terminali. W innych województwach, przykładowo kujawsko-pomorskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubuskim, lubelskim i podkarpackim, zainstalowano od 260 do 336 terminali na 100 tys. mieszkańców.
Na zainteresowanie terminalami mają wpływ poziom urbanizacji regionu, ruch turystyczny oraz liczba funkcjonujących w nim mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad połowa nowych użytkowników terminali zanotowała wzrost obrotów, co oznacza, że oferowanie klientom możliwości wyboru sposobu płatności jest realną szansą wzrostu sprzedaży. Dlatego też ponad 95 proc. przedsiębiorców poleciłaby posiadanie terminala innym przedsiębiorcom.
Do najpopularniejszych branż, biorących udział w Programie Polska Bezgotówkowa należą sklepy odzieżowe, spożywcze i inne sklepy detaliczne, restauracje, a także zakłady fryzjerskie i kosmetyczne. Coraz częściej po terminal sięgają drobni usługodawcy, którzy dotychczas nie byli przekonani do płatności bezgotówkowych. Zwykle wprowadzają oni możliwość płatności kartą za namową klientów, którzy cenią sobie wygodę transakcji bezgotówkowych. Przy podjęciu decyzji ważne są również rekomendacje innych przedsiębiorców, którzy chwalą sobie szybkość obsługi i dostrzegają wyższe obroty po wprowadzeniu możliwości płatności kartą.
Do Programu Polska Bezgotówkowa mogą zgłaszać się mikro-, małe i średnie podmioty, które chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych, a w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowały płatności bezgotówkowych.