Masterlease przejmuje Bawag

Masterlease największy gracz na rynku car fleet management chce przejmować konkurentów. Pierwsza z umów została właśnie podpisana

Publikacja: 25.02.2013 11:37

Lider rynku zarządzania i finansowania flotami podpisał umowę przejęcia polskiej spółki leasingowej BAWAG Leasing & Fleet. Portfel Masterlease powiększa się tym samym o prawie 1000 samochodów.

Zakupiona przez Masterlease spółka stanowiła część austriackiej grupy leasingowej Bawag PSK Leasing. Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo jedynie, że w chwili przejęcia suma bilansowa Bawag Leasing & Fleet Polska wynosiła około 60 mln zł.

- Zwiększamy nasz portfel oraz przejmujemy nowych klientów. Sfinalizowanie transakcji zakupu polskiej spółki BAWAG Leasing & Fleet stanowi element realizacji akwizycyjnej strategii rozwoju grupy Masterlease. Chcemy dynamicznie się rozwijać - mówi Jakub Kizielewicz, dyrektor finansowy Masterlease.

Masterlease chce przejmować kolejne spółki lub ich portfele nie tylko w Polsce, ale i w naszym regionie. Kizielewicz przyznaje, że kolejne transakcje są w przygotowaniu.

- Rynek zmienia się w ostatnim czasie. Widzimy, że potencjalnie na sprzedaż wystawione są floty do 5 tys. aut – mówi.

I jak dodaje Masterlease złożył ofertę na przejęcie kolejnego portfela kontraktów CFM liczącego około 1 tys. sztuk. Przygląda się także rynkowi tureckiemu.

- Odbywaliśmy już spotkania i procesy due-diligance w Turcji. Do żadnej transakcji nie doszło, ale cały czas się przyglądamy. To dla nas rynek atrakcyjny i perspektywiczny – mówi Jakub Kizielewicz.

I jak przekonuje celem grupy jest podwojenie wielkości floty. W jakim terminie?

- Nie mamy wyznaczonego okresu w którym tego dokonamy. Naszym celem jest zbudowanie rentownej, dynamicznej firmy będącej liderem w branży car fleet management w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – zapewnia.

Jak informuje spółka, grupa Masterlease ma prawie 14-proc. udział w rynku CFM i posiada flotę liczącą ponad 23 tys. pojazdów. Na koniec 2012 r. flota Masterlease liczyła 20,5 tys. aut.

Kizielewicz zapewnia, że spółka ma pieniądze na dalsze przejęcia. Pierwszy zakup spółki Bawag został sfinansowany ze środków własnych Masterlease.

- Nasze kapitały własne mają wysokości poziom ponad 420 mln zł przy sumie bilansowej wynoszącej ok. 1 mld zł. To daje nam sporo możliwości – mówi.

Większościowy akcjonariusze grupy Masterlease jest fundusz private equity Abris. Jak wynika z pogłosek rynkowych planuje sprzedać swoje udziały w spółce.

- Tego typu inwestor wchodzi do spółek na 3-4 lata. To nie jest niespodzianka – mówi Jakub Kizielewicz.

Bawag Leasing & Fleet jest obecna na polskim rynku od 2005 roku. W ofercie posiada zarówno finansowanie środków transportu, jak i leasing maszyn, urządzeń czy sprzętu biurowego.

Spółki w ramach grupy Masterlease: Futura Leasing i Prime Car Management działają w branży od 18 lat.

Lider rynku zarządzania i finansowania flotami podpisał umowę przejęcia polskiej spółki leasingowej BAWAG Leasing & Fleet. Portfel Masterlease powiększa się tym samym o prawie 1000 samochodów.

Zakupiona przez Masterlease spółka stanowiła część austriackiej grupy leasingowej Bawag PSK Leasing. Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo jedynie, że w chwili przejęcia suma bilansowa Bawag Leasing & Fleet Polska wynosiła około 60 mln zł.

Pozostało 84% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli